Черешово прочистване на тялото

Началото на лятото е сезонът на вкусните и полезни плодове

Стил
17:16 - 16 Юни 2022
2540
Черешово прочистване на тялото

Началото на лятото е сезонът на вкусните и полезни череши. Те са костилков плод от рода на сливите, за който се смята, че произлиза от Азия. По-точната локация е Индия, където се среща и един от най-полезните сортове череши – ацерола (Malpighia emarginata), изключително богат на витамин С и витамин А.

Освен че са изключително вкусни, черешите са и много полезни. Основната причина за това е, че съдържат хранителни елементи като калий, мед, манган, фосфор, калций, бета каротин, витамини В1, В2, В6 и Е.

Но може би най-полезната съставка в този плод се нарича антоцианин, растителен пигмент, който действа като противовъзпалително средство и освен това укрепва съединителната тъкан, предотвратявайки появата на бръчки.

От здравословна гледна точка, сред най-полезните качества на черешите са ниското съдържание на мазнини и белтъчини и високото наличие на лесно усвояеми захари (фруктоза). Гликемичният им индекс е нисък и заради неголемия си гликемичен товар са подходящи за хора, страдащи от диабет.

Ако искате да пречистите организма си от натрупаните токсини, един от най-подходящите начине е разтоварването с череши.

Какво представлява черешовото разтоварване?

Черешовото разтоварване се нарича също моноразтоварване, тъй като по време на целия период се приема само един вид плод – в случая череша. То е меко и щадящо за организма и може да продължи от една седмица до 30, или повече дни, в зависимост от желаните резултати и здравословното състояние.

Като метод за детоксикация, моноразтоварването много успешно изчиства организма от токсините и помага на тялото да се саморегулира и излекува.

Много бързо и лесно ще ви помогне:

Да подобрите цялостно си здравословно състояние;

Да повишите тонуса си;

Да балансирате нервната си система;

Да редуцирате теглото си.

Какви резултати още може да очаквате?

Нормализиране на високото кръвното налягане.

Регулиране на захарта при диабет тип 2.

Подобряване на моториката на червата при констипация.

Подобряване на белодробната функция и значително намаляване на пристъпите при астматици.

Антиревматичен ефект – подобряват се заболявания като подагра, артрит и др.

Подобряване на сърдечната дейност и увеличаване силата на сърцето.

Подобряване на бъбречната дейност.

Поради високото калиево съдържание се неутрализира голяма част от натрия, който при много част от хората е в повече.

Подобряване на съня, поради наличието на мелатонин.

Нормализиране на съсирването на кръвта, благодарение на биологично активните вещества кумарини и оксикумарини.

Повишаване на имунитета.

Прилив на енергия и добро самочувствие.

 

Как да проведете такъв вид разтоварване сами?

Вариант I:
Един от най-разпространените методи е използваният от известната природолечителка Лидия Ковачева. При него се редуват през два часа плодове и чайове, като максималната доза на черешите е един килограм на ден.

Количеството е такова, за да се получи т. нар. ацидоза, при която тялото се пренастройва и започва да разгражда всичко ненужно и несвойствено за организма. Периодът за разтоварване трябва да бъде не по малко от една седмица, като може да достигне 21 и повече дни, но под наблюдението на диетолози или лекари, които да следят здравословното състояние.

Вариант II:
Могат да се консумират неограничено количество череши и е препоръчително да се изпива не по-малко от 1,5 литра вода на ден. Съветваме минимумът време от прием до прием да не е по малко от два часа, като петнадесет минути преди всеки прием на череши да се изпива по една чаша вода. В този случай времето за постигане на търсения резултат се увеличава. В домашни условия не се препоръчва да се прави за повече от седмица, без да има квалифицирано наблюдение от специалист.

Вариант III:
Консумиране на сок от череши – между 1,5 и 2 литра на ден, като на всеки два-три часа се изпиват по 200-400 мл от сока. Друга възможност е сутрин, обед и вечер да се изпиват по 500 мл сок. Тук периодът за провеждане на оздравяване варира между 5 и 21 дена. Не се препоръчва да се прилага самостоятелно у дома, без да имате достатъчно опит. Доверете се на опитни лечители или доктори, които да следят отблизо вашето състояние.

Какво се случва по време на разтоварването?

Могат да се очакват т. нар. кризи, които не трябва да се притесняват, защото това е нормален оздравителен процес. Кризите могат да се изразяват в главоболие, разхлабване, гадене, умора, лека депресия, лошо самочувствие, но по този начин организмът изхвърля токсини, стари и болни клетки, а на тяхно място се изгражда нова и здрава тъкан.

Как да извършим захранване?

Правилното захранване е изключително важен процес. От него зависи до голяма степен и здравословният ефект, затова трябва да се проведе под ръководството на специалисти по здравословно хранене. Периодът на захранване трябва да е равен на периода на разтоварване.

Първите няколко дни за обяд и вечеря могат да се включат сурови салати без никакви мазнини (без олио, зехтин, семена и ядки). След това, освен салатите, се включват и задушени зеленчуци, може и картофи. Трябва да продължите 3-4 дни с това хранене.

След това може постепенно да добавите и безглутенови зърнени храни – просо, елда, киноа, кафяв ориз и царевица. Добре е да накисвате зърната за няколко часа, това ще облекчи процеса на храносмилане.

След 11-ия ден може да включите и малко бобови храни (ако създават дискомфорт на стомашно-чревния тракт, трябва да се пасират), като боб, леща, нахут и дал. Преди сваряване е задължително да се накиснат най-малко за 24 часа.

След 16-ия ден може да добавите и мазнини под формата на сурови семена, ядки, авокадо и маслини, но не повече от 20-30 г на ден. Консумирането на концентрирани мазнини – олио, зехтин, шарлан и др., не се препоръчва, независимо дали са студено пресовани, или рафинирани.

От 21-ия ден натам може да консумирате и по малко животински продукти, като най-препоръчително е това да бъде кисело мляко – не повече от два пъти седмично. Най-добре е да се яде самостоятелно или в комбинация със зелена салата. Ако много ви се приискат други животински храни, консумирайте ги подобно на млякото. Отново не повече от два пъти седмично, като се опитвате с течение на времето да ги изключите от менюто си.

Не пропускайте възможността да се възползвате от сезона на черешите. Този вид разтоварване може изключително много да подобри вашето здраве, да повиши вашата енергия и тонус!

Приятно похапване на череши!