Facebook губи позиции

Въпреки че според критиците ù компанията има малко конкуренти, тийнейджърите се насочват към TikTok

Новини
12:31 - 08 Ноември 2021
2093
Facebook губи позиции

Изтичането на вътрешни документи на Facebook е главното доказателство за онези, които биха обвинили гиганта в социалните медии, че е съвременният еквивалент на алчния железопътен монопол от миналото.

Но докато антитръстовите фанатици от администрацията на Байдън празнуват откриването на доказателства за хищнически алгоритми, те пренебрегват неудобното разкритие от документите: Facebook е възрастна социална медия, която губи позиции пред своите конкуренти, пише за Wall Street Journal Робърт Борк, президент на Антитръстовия образователен проект. 

Според документите Facebook е разтревожен от това колко бързо пресъхва потокът му от нови потребители.

Използването на приложението Facebook от млади пълнолетни се очаква да спадне с 4% през следващите две години, а сред тийнейджърите - с 45%. 

Ами Instagram, която е собственост на Facebook? Това приложение не привлича ли младите потребители, докато по-възрастните хора използват Facebook? Оказва се, че Instagram също демонстрира застаряване, тъй като тийнейджърите мигрират в голям брой към TikTok и Snapchat, пише investor.bg.

Влошеният имидж на Facebook в пресата започва да диференцира компанията и то не по добър начин. На скорошно изслушване в Конгреса на САЩ ръководителите на TikTok, Snap и YouTube описаха подробно начините, по които

техните алгоритми и услуги се различават от тези на Facebook при защитата на децата от токсични съобщения и вредни влияния.

От катастрофалното изслушване на Big Tobacco (големите тютюневи фирми - бел. ред.) през 1994 г. компания не е отчуждавала толкова много хора. Либералите смятат, че алгоритмите на Facebook изострят насилствения екстремизъм. Консерваторите са ядосани на решенията при модериране на съдържанието, които изглежда винаги са против тях. Американската академия по педиатрия обвинява платформата за „Facebook депресия“ при децата.