Фейсбук с нови ограничения - забранява рекламите за раса, сексуална ориентация и религия

Новини
18:48 - 11 Ноември 2021
2817
Фейсбук с нови ограничения - забранява рекламите за раса, сексуална ориентация и религия

Фейсбук и Инстаграм ще забранят на рекламодателите да таргетират реклами към потребители въз основа на тяхната история на публикуване, четене или харесване на съдържание, свързано с теми като сексуална ориентация, религия и политически убеждения.

Това означава, че рекламодателите вече не могат да плащат за таргетиране на реклами към хора, които са проявили интерес към еднополовите бракове или католицизма.

Вицепрезидентът по рекламата на технологичния гигант Греъм Мъд разяснява, че промените всъщност обхващат много “чувствителни теми” – включва каузи, организации и публични личности, свързани със здраве, раса или етнос, политически убеждения, религия, и сексуална ориентация.

По неговите думи, няма да могат да се насочват реклами по изрази като “Ден за борба с рака на белите дробове”, “ЛГБТ култура”, “еврейски празници” и пр.

Този ход е изключителен риск за Meta. 98% от приходите на компанията идват именно от рекламодателите.

Премахването на тези категории за таргетиране, което ще стане от 19 януари 2022 г., се очаква да удари силно рекламодателите в цял свят.

От друга страна промяната е добра за потребителите. Макар Фейсбук да спазва прилично сигурността на личните данни, тези за това, което правим онлайн, се търгуват напълно свободно от компанията.

Въпреки това, рекламодателите могат да продължат да насочват съдържанието си към милиарди потребители въз основа на редица показатели като възраст, пол, професия и местоположение.