Форд „Фокус” втора ръка, плюсове и минуси
Преди няколко години форд Focus се превърна в най-продавания модел на планетата. Като употребяван автомобил обаче компактният модел има някои слаби места. И въпреки това не можем да отречем, че малко модели в класа предлагат толкова удоволствие от шофирането – особено по пътища с много завои.
Спортистът в категорията на компактните модели с предно задвижване – това е Focus. Във второто си поколение моделът е предлаган с три и пет врати, като комби и като седан, а от май 2006 до 2010 – дори като кабриолет с ламаринен покрив.
В палитрата от двигатели откриваме не само бензинови и дизелови машини – Focus може да се движи на пропан-бутан, метан и дори на етанол. Стандартно разполага с шест въздушни възглавници, прилично качество на изработката и много място, пише autobild.bg.
На таланта за придвижване по завоите, комбиниран с прецизно кормилно управление и прекрасно превключващи трансмисии, не подхождат тромавите бензинови моторизации. Добра тяга ще намерите едва при версиите ST или RS – при последните обаче окачването е прекалено твърдо. Добър компромис са дизелите с 90 до 136 к.с. – като за 2-литровите дори е можело да бъде поръчана автоматична скоростна кутия с два съединителя. Не всички агрегати, работещи на принципа на самовъзпламеняването, са оборудвани с филтър за твърди частици – тъй като той е бил опционален.
Проблемните зони
Турбокомпресорите на 1.6 TDCi често дефектират. Причината е в разположените над горещите части на системата за отработени газове маркучи за моторното масло, в които маслото коксува и запушва тръбопроводите.
Коксуването е и основният проблем на клапана за рециркулация на отработените газове. Ако той се запуши, липсва мощност или двигателят влиза в авариен режим. Освен това има многобройни проблеми по каросерията като например нестабилни облегалки на седалките, скърцане в зоната на B-колоната, течове от горната част на предното стъкло.
Това важи с особена сила за кабриолета, който никога не е бил достатъчно добре уплътнен. Бензиновите агрегати страдат от корозиращи запалителни свещи, радиосистемите са капризни, постоянно се чупи пружината на педала на съединителя. Дреболии, които обаче накрая може да ви струват скъпо.
Какво установяват от TÜV?
По отношение на окачването Focus II получава често забележки при третия годишен преглед на TÜV. И все пак, докато пружините и амортисьорите в третата генерация на модела демонстрират слабости, при номер 2 те се оказват по-трайни. Като солидна се представя кормилната уредба, а от ръжда изобщо няма оплаквания. Спирачната система също е солидна – особено що се отнася до тръбопроводите. Дисковете обаче се износват бързо. Проверяващите често критикуват изпускателната система и наличието на течове на масло.