Гроздан Караджов: Освободената шефка на "Автомагистрали" създала схемата с ин хаус поръчки

Новини
09:10 - 24 Януари 2022
3081
Гроздан Караджов: Освободената шефка на "Автомагистрали" създала схемата с ин хаус поръчки

Министърът носи отговорността, дошъл е нов министър, който носи кредит на доверие. Имам правото да инсталирам там хора, на които имам доверие. Това заяви пред Нова телевизия регионалният министър Гроздан Караджов по повод освобождаването на директора на "Автомагистрали" Десислава Христова.

"Това, което излезе в пресата и което аз не знаех - документите говорят, че цялата схема с ин хаус е била създадена по нейна докладна. Не знам, питайте ги тях, който я е назначил от служебното правителство.

Има гигантска пропаст пред това, което говорят пред мен и това, което са вършили", обясни Караджов кадровото си решение. 

Директорът на "Автомагистрали" Десислава Христова бе назначена по време на служебното правителство на мястото на Стоян Беличев. Първоначално тя стана член на борда на директорите, но по-късно спечели конкурс и получи позицията на шеф на съвета на директорите.

Стана известна и с изказванията си пред депутатите от 46-то Народно събрание, когато се решаваше съдбата на парите, които има нужда дружеството.

Още при назначаването си регионалният министър Гроздан Караджов заяви, че дружеството е действало като пощенска кутия, която да превъзлага на подизпълнители, при изграждането на АМ "Хемус", като е използвана вратичка в закона за ин хаус възлагането.

През юни 2021 г. Сметната палата публикува доклада по одита на дружеството "Автомагистрали", който й бе възложен от депутатите от 44-то Народното събрание. В доклада се констатират сериозни нарушения и заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез директно възлагане от страна на държавата на фирма, която не разполага с капацитета да извърши дейностите по поръчките.

Относно строежа на нов мост над река Дунав, той е категоричен, че в 4-годишният мандат на правителството може да започне строителството само на един мост над Дунав. 6 години е минималния срок без обжалване за построяване на един или повече мостове.

Две години е само подготовката при мост между две държави. Другата страна също трябва да даде график за дейностите, поясни той.