Истерия за "Цар Лъв", няма билети
Същинска истерия обхвана целия свят в деня на премиерата на новата фотореалистична версия на култовия анимационен филм "Цар Лъв". Продукцията на "Дисни" дебютира днес в десетки хиляди салони по света и е напът да счупи всякакви рекорди по гледаемост. В България положението е същото. Във всички кина, които прожектират "Цар Лъв", билетите са почти изчерпани, въпреки че броя на прожекциите е огромен, а в някои салони достигат до 16 на ден - двойно повече от обичайното!
"Нещо страшно е - нямаме нито един билет за събота и неделя, само за последната прожекция в неделя вечерта от 22 часа имаме 20-ина останали. Хората блокираха всички билети още преди седмица и се ядосват, като им кажем, че няма места", раясни пред Lupa.bg касиерка от киното в един от големите столични молове. Според нея истерията по "Цар Лъв" няма до утихне още поне 2-3 седмици.
Фотореалистичната версия на "Цар Лъв" вече е в кината, но билетите са изчерпани за този уикенд
Очакванията за приходи само от дебютния уикенд в САЩ са за 150 млн. долара и общо над 200 милиона долара по света. За да се смята за успешен, филмът трябва да набере 520 млн. долара от продажби, което най-вероятно ще се случи много бързо, защото интересът, разбира се, е голям. За т.нар. "игрална версия" на "Цар лъв" от "Дисни" са похарчили рекордните 259 милиона долара, като над $ 70 милиона от тях са за реклама и маркетингови активности.
Въпреки огромния интерес от зрителите, критиката в САЩ вече разби на пух и прах филма. Сайтът Buzz Feed наричат новия "Цар Лъв" "най-добрата версия на една много лоша идея". За IndieWire филмът е "най-дългата и неубедителна грешка" на компанията, която "фатално се разминава с всичко, което някога беше уникално за "Дисни". Филмовият критик Дейвид Иърлич отива още по-далече и нарича филма "добре рендериран, но креативно банкрутирал автопортрет на филмово студио, което изяжда собствената си опашка". "Ню Йорк Таймс" пък съветва зрителите над 35-годишна възраст да пропуснат филма и да си пуснат старата анимационна версия.
Критиката размаза новата версия на "Цар Лъв", но това едва ли ще се отрази на продажбите