Какво остава да видим на Киномания?
Фестивалът продължава до 3 декември в кината и онлайн платформата Neterra TV+
След редица широко посетени прожекции в зала 1 на НДК, 37-то издание на Киномания продължава до 3 декември в София, Пловдив и Варна, както и в Neterra TV+. Предстои да гледаме филмите на Хаяо Миядзаки, Тайка Уайтити, Фернандо Труеба и Хавиер Марискал и много други.
Във втория фестивален уикенд на тазгодишната Киномания на най-големия киноекран в страната бяха показани последните филми на Ридли Скот и Люк Бесон. И ако реакциите към „Наполеон“ на Скот са противоречиви, какъвто е и небезивестният му герой, то антигероят в „Догман“, майсторски изигран от Кейлъб Ландри Джоунс, събуди симатията на публиката въпреки или поради мрачната си персона. Какво още обаче не бива да пропускаме до 3 декември?
"Застреляха пианиста"
Вълнуващо пътешествие към сърцето на латиноамериканския джаз, което разказва, както за творческата свобода, родила „боса нова“, така и за възхода на фашистките режими, които не след дълго взимат властта в много от държавите на континента.
След успеха на „Чико и Рита“ Фернандо Труеба и Хавиер Марискал отново предлагат брилянтно нарисувана музикална история. Джеф Голдблум влиза в ролята на нюйоркски музикален журналист, тръгнал по следите на мистериозно изчезналия бразилския пианист Франсиско Тенорио Жуниор, а зрителите пътуват заедно с него.
"Тримата мускетари: Д’Артанян"
Ева Грийн, Венсан Касел и Луи Гарел в един филм, при това по Александър Дюма. Вихрен и остроумен, филмът на Мартен Бурбулон си поставя за цел да модернизира и популяризира романтичната мускетарска епопея сред младото поколение, с превъзходен актьорски състав и подобаващо количество екшън. Силата на Дюма е ловкото разказване между измислицата и реалността. А силата на французите, когато правят филми за „плаща и шпагата“, е владеенето на ритъма, контекста, декорите и костюмите, без сладникавост или неуместност.
"Великият беглец"
Любимият на поколения майкъл Кейн възнамерява да се оттегли от киното и да се отдаде на заслужена почивка. Но преди това се превъплъщава в Бърни Джордан – героят на „Великият беглец“, който бяга от дом за възрастни хора, за да отбележи заедно с другарите си 70-годишнината от Десанта в Нормандия. Подобно на Кейн, Бърни олицетворява духа на цяло едно пококоление – онова, родено през първата половина на ХХ век, към което днес гледаме с възхищение и почуда.
"Книгата с решенията"
Режисьор в творческа криза се бори да завърши филм. Продуцентите го притискат, екипът му започва да губи доверие в него. Позната история, която се случва на много места по света, но рядко се разказва със сюрреалистичното чувсто за хумор на Мишел Гондри. Борейки се с монтажа на филма си, който е буквално неспособен да гледа, ексцентричният Марк записва в своята „Книга с решения“ тревогите, налудната си самонадеяност и болезнената искреност, необходима за всяка силна творба. Разказът на Гондри не щади твореца, осмива безотговорността му, но и искрено му съчувства.
Освен прожекции на класики като „Амаркорд“, „М. Бътерфлай“ и „Последното метро“ предстоят и ексклузивните „Гол за победа“ и „Клети създания“. Поради изключителния интерес към „Момчето и чаплата“ на Хаяо Миядзаки е предвидена и допълнителна прожекция на 3 декември в кино „Люмиер“.
За зрителите, които нямат възможност да се насладят на прожекциите на голям екран, в платформата Neterra TV+ до края на фестивала ще бъдат достъпни тринайсет специално подбрани филма, сред които и документалните „Китовете, пазители на планетата“, „Масимо Троизи: Там горе някой ме обича“ и „Пробуждането на Аврора“.