Капсула донесла живота на Земята

Британски професор настоява, че нашата планета се ръководи от извънземен разум

03:02 - 06 Януари 2023
Капсула донесла живота на Земята

Британският микробиолог Милтън Уейнрайт е сигурен, че животът на нашата планета е умишлено пренесен отвън в специални капсули и твърди, че е открил един от тези "контейнери".

През 1973 г. британският микробиолог Франсис Крик излага теорията за „насочена панспермия“. Според тази теория "осеменяването" на Земята е станало в резултат на целенасочената дейност на извънземен разум, а зародишите на живота са дошли на нашата планета, затворени в специални "контейнери", които ги предпазват от всички вредни въздействия по време на пътуване.

Остава да се намерят материални доказателства за това. Микробиологът Милтън Уейнрайт от университета в Шефилд (Обединеното кралство) смята, че такова доказателство най-накрая е намерено.

Групата на професор Уейнрайт се занимава с изследване на стратосферата. През юли 2014 г. в проби, доставени от сонди от височина 27 км, изследователският екип открива микроскопични метални топчета. След някои манипулации топките започнаха да отделят лепкава субстанция, която дава положителен резултат при ДНК тест. Професорът е сигурен, че попадналата в ръцете му „капсула“, пълна с колония от микроорганизми, е един от онези многобройни контейнери, които разпространяват живота във Вселената.

Но сред учените откритието на професора не предизвика радост, а безпокойство. В крайна сметка, ако Уейнрайт е прав, неговото откритие не показва ли, че някакъв висш разум е започнал нов мащабен експеримент и се опитва да донесе нови форми на живот на Земята? Може би някой там, "отгоре" е решил да затвори проекта "човечество" и да започне всичко от нулата? Тогава вероятно е по-добре професор Уейнрайт да греши.