Красимир Вълчев се тюхка за ниските резултати по математика, но няма решение
Българчетата са на едно от последните места по функционална грамотност
Най-добрите анализи на резултатите от националното външно оценяване в седми клас от тази година могат да се направят на ниво училище и на ниво ученик. Очевидно е, че имаме проблем с резултатите по математика, той е от много години, дължи се на вътрешни и на външни за системата обстоятелства, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в коментар за по-ниските резултати по математика в седми клас на външното оценяване от резултатите по български език и литература.
По думите му външните обстоятелства са свързани с различното поколение деца и ученици, на които много по-трудно се провокира интереса за учене и много по-трудно се концентрират и мотивират да учат, особено по математика и по природни науки. Има и вътрешни фактори в системата, но основният фактор за доброто обучение си остава подготвеният и мотивиран учител, каза министър Вълчев.
Той отбеляза, че новите учебни програми бяха изготвени, но системата на образованието трябва да "се настрои" към това да дава и функционална грамотност на учениците.
"Българската система на образование се справя относително добре с базовата и четивната грамотност, като сме на едно от челните места в Европа - по PIRLS, но сме на едно от последните места по функционална грамотност - по PISA", коментира образователният министър. Той добави, че учителите трябва не само да бъдат подготвени, да имат свобода, но и да бъдат насърчени да прилагат креативни и иновативни методи на преподаване. Учителите трябва да полагат повече усилия за работа с всяко едно дете и когато то е натрупало образователни трудности, всеки един учител трябва да бъде креативен и да намери специфичен подход към всяко дете, препоръча министър Вълчев.