КЗК глоби със 112 650 лв. „Абофарма България“
Регулаторът е установил недобросъвестно използване на наименование на предлаган и рекламиран продукт
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи нарушение на Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) - заблуждаваща реклама от страна на "Техноком трейд" ЕООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 511 025 лв. – 2,5 на сто от общия оборот на дружеството за 2022 г., съобщава Комисията, цитирана от БТА.
КЗК наложи имуществена санкция и на „Абофарма България“ ЕООД в размер на 112 650 лв. - 2,5 на сто от общия оборот на дружеството за 2022 г. за извършено нарушение на общата забрана за нелоялна конкуренция по чл. 29 от ЗЗК.
Производството по преписката е образувано служебно от КЗК (самосезиране). От събраните в хода на проучването доказателства КЗК установи, че "Техноком Трейд" (в качеството му на рекламодател)
изгражда цялостна подвеждаща рекламна стратегия за популяризиране на търговска марка "ABOPHARMA Магнезий 1000".
Дружеството популяризира различни продукти - "ABO PHARMA Магнезий 1000 ликуид ягода", "ABO PHARMA Магнезий 1000 ликуид портокал" и "ABO PHARMA Магнезий 1000 с удължено действие", в наименованието на които присъства посочената марка (вкл. и числото 1000), като по-този начин се създава възможност за заблуда относно съдържанието на количеството на магнезий, вложено в тези продукти.
С решението КЗК установява, че "Абофарма България" ЕООД е извършило нарушение по чл. 29 от ЗЗК, изразяващо се в недобросъвестно използване на наименованието "ABOPHARMA Магнезий 1000" и по-конкретно числото 1000 на опаковките на хранителните добавки "ABOPHARMA Магнезий 1000 таблетки с удължено действие", "ABOPHARMA Магнезий 1000 ликуид ягода" и "ABO PHARMA Магнезий 1000 ликуид портокал". С решението се постановява прекратяване на нарушението, свързано с начина на използване на марката на опаковките на процесните продукти.