Метавселената започна да се разпада
Корпорации изтеглят инвестициите си от виртуалната реалност
Марк Зукърбърг инвестира милиарди в направата на масов виртуален свят. Той ребрандира компанията си от „Фейсбук“ на „Мета“ и превърна метавселената в своя пътеводна звезда.
Други корпоративни гиганти последваха стъпките му - „Дисни“ също обяви планове за своя метавселена.
Лошата графика, отблъскващата стерилност и нежеланието на мнозинството от хората да прекарват часове с шлемове за виртуална реалност на главите си „разбиха“ концепцията за метавселена на пух и прах. Поне за сега.
„Дисни“ и „Майкрософт“ са поредните големи компании, които се отказват от плановете си да изграждат метавселена.
„Дисни“ съкрати цялото си VR подразделение, а „Майкрософт“ затвори VR организация, придобита през 2017 година, пише The Wall Street Journal.
„Много компании и бизнеси разбираемо смятат, че ако трябва да намалят броя на служителите или разходите като цяло, този вид категория би изглеждала доста лесна цел“, каза Скот Кеслър, анализатор в технологичния сектор в изследователската компания Third Bridge Group.
Друга причина за отказа от метавселената е, че днес „горещата тема“ в технологичния свят е друга - изкуствения интелект.
AI изглежда като "пари сега", докато метавселената изглежда като „евентуални пари, но след време“. И инвеститорите очевидно отхвърлят последното.
Преди броени месеци „Майкрософт“ инвестира 10 милиарда долара в OpenAI и междувременно освободи 11 000 служители. Оптимизирането на разходите доведе до прекратяване в зародиш на проектите за метавселена.
WSJ също така отбелязва, че продажбите на VR шлемовете Metа Quest 2 са намалели през последното тримесечие, а
метавселената на Зукърбърг - Horizon Worlds - е станала по-пуста от всякога.
„Дисни“ вижда изкуствения интелект като най-добрата за компанията съвременна технология. Причината е, че AI може да участва в направата на специални ефекти, анимации и дори да пише сценарии.
Изкуственият интелект има силата да спести хиляди часове труд и голямо количество инвестиции, ако се използва за направата на филми.
Това определено звучи по-примамливо за инвеститорите от масивен VR свят за забавление, който скоро няма да стане конкурентен на популярни компютърни и конзолни игри, пише dir.bg.