Нов бездимен тютюнев продукт на българския пазар

Новини
12:04 - 25 Ноември 2021
5179
Нов бездимен тютюнев продукт на българския пазар

Нова бездимна алтернатива за пушачите влезе на българския пазар, с което се разнообразяват възможностите за избор на устройства за нагряване на тютюневи продукти и улесняване на преминаването към по-малко опасните за здравето изделия.

Това е южнокорейският продукт LiL Solid 2.0, който бе представен в сряда от "Филип Морис България" и се пуска в търговската врежа, заедно с два вида изделия за нагряване.

Така България става дванадесетия пазар в света, на който се предлага LiL Solid, извън Южна Корея. Негов световен дистрибутор е "Филип Морис Интернешънъл" (ФМИ), която има споразумение с производителя "Кей Ти Ем Джи".

"IQOS остава водещ продукт, но разширяваме портфолиото си, защото осъзнаваме, че един единствен продукт не е достатъчен, за да задоволи потребителите", коментира при представянето на продукта Джордж Маргонис, изпълнителен директор на "Филип Морис България". По думите му предлагането на новия продукт е допълваща стъпка към свят без дим, с която на пушачите се предлага още по-широка гама от по-добри алтернативи по отношение на вкус, цена и технологични варианти, за да оставят цигарите.

"За да ускорим амбицията си пълнолетните пушачи да минат на по-добри алтернативи припознахме външна иновация, за която смятаме, че идеално допълва нашето портфолио от бездимни устройства", допълни той.

Според него LiL Solid ускорява визията на ФМИ за бъдеще без дим и по-добри алтернативи за пушачи, които иначе биха продължили да ползват горими цигари.

Димитър Костов, маркетинг мениджър на продукти с намален риск във "Филип Морис България", отбеляза, че южнокорейското устройство е минало през оценка дали отговаря на високите стандарти на ФМИ за научна обоснованост за елиминиране на горенето и на изискванията на българското законодателство и регулации.

Основната разлика между LiL и IQOS е в технологиите, но южнокорейският продукт е по-компактен, по-лесен за употреба и самопочистващ, което прави поддръжката му неангажираща. Двата продукта се допълват, защото дават различен вид алтернатива и удовлетворяват различни нива на достъпност. IQOS обаче предлага по-голямо разнообразие на устройства, на бездимни цигари и на аксесоари.

Маргонис каза, че тютюневата компания е отворена за още подобни сътрудничества. "Още не сме готови да обявим нови конкретни подобни партньорства, но за нас е важно да знаем, че иновациите могат да се родят навсякъде. Ако видим, че има продукти, които подхождат на нашата визия за бездимно бъдеще, сме готови да обсъждаме всякакви партньорства с компании, подкрепяща нашите виждания", заяви той.

За напредъка на концерна в изпълнението на визията му за бездимна трансформация говори това, че в третото тримесечие на 2021 той отчита 33% ръст на нетните приходи от бездимни продукти.

Това е обнадеждаващо за постигането на целите, посочи Маргонис и допълни, че потребители на бездимните продукти на ФМИ са над 20 млн. души в смета, като 73 процента от тях са минали изцяло на платформата IQOS.

"През февруари обявихме амбиция през 2025 г. над 50% от нетни приходи да идват от бездимни изделия, тоест преимуществено да предлагаме такива продукти", каза шефът на българското дружество.