Опит за самоубийство даде повод за създаване на нов закон
Инфлуенсърката Фие Лауерсен, която има 336 хиляди последователи в Instagram, написа в мрежата, че ще сложи край ни живота си
Опит за самоубийство, който беше обявен предварително в Интернет, накара правителството на Дания да обмисли закон регулиране на съдържанието на популярните хора в социалните мрежи, съобщава Би Би Си.
Инфлуенсърката Фие Лауерсен, която има 336 хиляди последователи в Instagram, написа в мрежата, че ще се самоубие. Съобщението натрупа над 30 хиляди прочитания и повече от 8 000 коментара. Два дни по-късно става ясно, че Фие наистина е опитала да сложи край на живота си и сега е в болница.
Перниле Розенкранц-Тил, министърът на децата и образованието на Дания смята, че инфлуенсърите в социалните мрежи трябва да се подчиняват на същите правила, които важат за традиционните медии.
"Когато посланията ти достигат до определен брой хора, които са твои последователи в интернет, носиш същите отговорности, каквито носи редактора на вестник или на друга традиционна медия", заяви тя. Министърът напомня, че според етичния кодекс на медиите в Дания, те не пишат за самоубийства или опити за самоубийства, когато не засягат цялото общество.
След този случай в Дания се обмисля нов закон, според който ако инфлуенсър достигне определен брой последователи, да е задължен да допусне определен брой нови администратори на профила си в социалната мрежа.
Френският парламент гласува нови, по-строги регулации за поведението в интернет. Депутатите одобриха с голямо мнозинство създаването на закон срещу езика на омразата в мрежата. Законопроектът следва духа на правните норми в Германия и ще изисква от социалните мрежи да премахват насаждащи омраза публикации до 24 часа след като им бъде подаден сигнал.
Законопроектът изисква от уебсайтовете да си сътрудничат със съдилища. За целта ще бъде създадена и специална прокуратура. Ако компаниите не откликнат на жалби на сигнали на потребители, могат да бъдат глобени с до 4 процента от приходите си в световен мащаб. От октомври 2017 г. уебсайтовете в Германия трябва да премахват постове, които очевидно съдържат реч на омразата до 24 часа и до една седмица в случаи, където не е толкова очевидно, за да избегнат глоби за милиони евро.