Партиите изхарчили близо 2 милиона за вота
ВМРО са се бръкнали най-дълбоко - с цели 300 бона за кампанията
Участниците в кампанията за местните избори са сключили договори за медийно отразяване на стойност 1 905 604 лв. (без ДДС). Тази сума е значително по-малка в сравнение с разходите, направени за медии в предишни кампании. По всяка вероятност това се дължи на намалената драстично в средата на годината държавна субсидия.
Това са изводите от традиционния мониторинг на кампанията, проведен от Института за развитие на публичната среда (ИРПС).
Мониторингът обхваща 43 национални и регионални медии – 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 13 информационни сайтове и агенции, и договорите сключени от тях и публикувани на интернет страниците им. За участниците, регистрирани в Централната избирателна комисия, са включени и договори за местно отразяване (в това число и като част от местни коалиции).
ВМРО – БНД е формацията, вложила най-много средства в медийна реклама – 318 381 лв. (без ДДС). Тя държеше първото място през цялата кампания, отбелязва ИРПС. След нея се нарежда БСП за България с общо 264 755 лв. (без ДДС), а в последната седмица ГЕРБ вече е трета с 215 380 лв. (без ДДС).
В седмицата между първи и втори тур на местните избори, може би очаквано, най-съществена промяна има в разходите на ГЕРБ и ИК за Мая Манолова.