Прекратяват договор за 8 линии на градския транспорт в Пловдив

Причината е, че има неизпълнение на курсовете

Новини
14:35 - 12 Ноември 2021
1476
Прекратяват договор за 8 линии на градския транспорт в Пловдив

Нов трус се задава в градския транспорт в Пловдив. Договорът за превоз на пътниците по осемте линии от общо 29 ще бъде прекратен, ако не се намери друга юридическа възможност, съобщава „Марица”.

Информацията е била потвърдена и от ресорния зам.-кмет  Тодор Чонов. 

Линиите, които ще останат без превозвач, са № 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93. Договорът е подписан след търг с консорциум, в който участват фирмите „Автобусни превози – Пловдив”, „Хеброс бус” и „Автотранс 2000”. 

Причината е, че има неизпълнение на курсовете, особено по линия № 10 на „Хеброс бус”, обясни Чонов. 

 „Налагаме санкции на фирмите, включително за подминаване на спирките, но пак  всеки ден има неизпълнение на разписанията.  Другият вариант е да се подпише споразумение, според което участниците в консорциума да поемат обслужването на линиите на фирмата, която не изпълнява договора”, обясни Тодор Чонов. 

Превозвачите са изумени от този обрат. Собственикът на „Автобусни превози –Пловдив” Петко Ангелов сподели, че по неговите линии изпълнението е 98 % и досега от община Пловдив не е имало сериозни забележки.„Две години работихме в тежките условия на пандемията и в момента в трите фирми има 50 болни от ковид”, коментира той.

В общинско предприятие „Организация и контрол на транспорта” са представени копия от болнични, уведомен е и ресорният зам.-кмет.

Превозвачите напомнят, че са инвестирали в закупуване на автобуси с екологичен клас 5 и 6, за да отговарят на конкурсните условия.

Решението за допълнителната субсидия от 1 млн. лева, гласувано в Общинския съвет през септември, не е изпълнено, вероятно заради проверката на прокуратурата.  Междувременно цената на нафта се покачи на 2,70 лева, ръст има и на другите горива.  Петко Ангелов, инж. Веселин Дошков и инж. Димитър Чолаков  коментират, че единственото, което са искали от общината, е да се спазва европейски регламент, според който от бюджета се покриват всички разходи  при пробег на километър и се гарантира минимална печалба.