"Величие"?! 100 години в глупостта

Аман от „визионери” с пагони, които дават мило и драго да управляват демократична държава, членка на ЕС

Коментар
23:30 - 06 Юни 2024
16921
"Величие"?! 100 години в глупостта

ВЛАДИ ХРИСТОВ, в. "Стършел" 

За повече от тридесет години преход по предизборните кампании сме се нагледали на какви ли не нелепи политически формации, драпащи да се намърдат във властта. Нароилият се през последно време криворазбран национализъм е причината за зараждането на абсурдни партии, които нямат аналог в новата история на България.

Онзи ден попадам на интервю с полковник Николай Марков председател на новопръкналата се ПП „Величие“: „Ние сме единственият политически субект в страната, който има стратегически план за следващите 100 години. Предлагаме нов социален модел, който да бъде предложен и в Европа. Съвременното европейско лидерство не е автентично и в наднационалните структури има остра нужда от визионери”.

По всичко личи, че полковникът се изказва в най-добрите традиции на кремълската пропаганда, която не само громи Европа, но има наглостта да й предлага „нови модели”. Стратегическият план за сто години напред ми напомни за името на един от великите романи на Маркес - „Сто години самота”, в който главният герой е също полковник.

Аман от „визионери” с пагони, които дават мило и драго да управляват демократична държава, членка на ЕС. Реших набързо да проверя в интернет кой всъщност стои зад нещото, наречено ПП „Величие“. Излезе познайник, за когото медиите вече многократно са писали - Ивелин Михайлов. Предприемачът от варненското село Ветрино, сдобил се незнайно откъде с милиони левове, които продължава да налива в огромния бутафорен „Исторически парк”. Михайлов се прочу с това, че сече монети със собствения си лик, издава антиевропейския пропаганден вестник „Красиво Ветрино” и го разпространява безплатно в десетки български градове. Въпросният Ивелин не крие близостта си с президента Радев, който преди две години му връчи националната награда за туризъм „Изборът на българите“.

Ако изборът на българите е да толерират подобен кич с претенции за автентичност, значи подмяната на масовия вкус тече по план. Да видим само как „Величие“ ще си подели електората с „Възраждане”, защото и двете формации разчитат на едни и същи лапнишарани.