Сайтове за дезинформация печелят $235 млн. от реклами
Въпросът се нуждае от цялостно решение на индустрията
![Сайтове за дезинформация печелят $235 млн. от реклами](https://lupa.bg/f/news/b/23/6ed95cf5567741baca92e4767dce6b99.jpeg)
Приходи от реклами ефективно поддържат уебсайтове, обозначени като източници на дезинформация с милиони долари, показва проучване.
Въпреки разговорите за регулиране, експерти казаха пред Дойче веле, че въпросът се нуждае от „цялостно решение на индустрията“.
Уебсайтовете, предназначени да подведат обществеността и да разпространяват дезинформация, получават реклами в размер на милиони долари от някои от най-големите компании в света - въпреки че последните вероятно не знаят за проблема. Около 20 000 уебсайта, представляващи риск от дезинформация, генерират приблизително 235 милиона долара годишно, показва проучване, публикувано от базиран в Лондон глобален индекс за дезинформация (GDI).
„Дезинформацията се ръководи от множество различни участници с различни стимули“, каза за Дойче веле програмният директор на GDI Крейг Фаган. "Един от стимулите, които виждаме, е финансовият."
Всъщност рекламните приходи отдавна допринасят за жизнеспособността на противоречивите сайтове, като бившият помощник на Тръмп и крайно десният идеолог Стив Банън описва това като основен поток от приходи за десни медии във видеоклип, публикуван по-рано тази година.
След по-нататъшно разследване Дойче веле установи, че реклами за големи германски компании присъстват в уебсайтове като Twitchy и Zero Hedge, които са маркирани като източници на дезинформация.
Компаниите включват железопътния оператор Дойче Бан, автомобилния производител „Опел“, „Дойче телеком“, „Пощенска банка“ и др. Макар че е малко вероятно тези компании да са наясно, че техните рекламни пари ефективно финансират дезинформация, фактът подчертава проблема с днешната дигитална рекламна екосистема.