СРАМ: АМ „Хемус“ чукна 50 години, а още е доникъде

ГЕРБ и ПП са построили едва 50 километра магистрали за 4 години

Нещо за четене
10:49 - 04 Октомври 2024
7561
СРАМ: АМ „Хемус“ чукна 50 години, а още е доникъде

Можеше ли магистрала "Хемус" вече да е готова? Борисов ще ви каже "да", и пак ще излъже. През 2021 раздаде "аванси" за строителството на отсечки, за които няма проекти, за някои даже не бяха определени трасетата. Малко по-късно се разбра, че 60 милиона са завлечени безвъзвратно, изтеглени в торби и чували.

Това припомнят във "Фейсбук" от "Продължаваме промяната".

Повелителят на асфалта Бойко Борисов сега отново обикаля страната и обещава, че най-накрая строежът ще завърши. А реалността? Лъжите продължават и за пореден път се хвърлят обвинения към „Продължаваме Промяната“, че нищо не е направено за пътищата през последните 4 години.

Фактите са ясни:

• ГЕРБ от 2019 до 2021 г. – построени 16 км магистрали

• ПП от 2021 до 2023 г. - построени 34 км магистрали.

На 4 октомври 1974 г. започва строителството на АМ „Хемус“.

Първа копка прави председателят на Държавния съвет и първи секретар на ЦК на БКП Тодор Живков край село Яна (Софийско) и тода обширно е отразено в тогавашната преса. Това е и ден първи изобщо от началото на изграждането на автомагистрални пътища в България. Началото на същинското строителство е предшествано от три години предварителни проучвания от инженерно-геоложки характер довели до изготвянето на окончателния работен проект. Главен проектант на трасето е инж. Дена Паланкова.

Решението за строителство е взето на X конгрес на БКП проведен в периода 20-25 април 1971 г. Наред с обсъжданията по новата конституция и промяната в Устава на БКП е решено да се пристъпи към изграждане на автомагистрален пръстен на България – изграждане на АМ „Хемус“ в Северна България, АМ „Тракия“ в Южна България и АМ „Черно море“, свързваща последните две по морското ни крайбрежие.

Магистралата е кръстена на древното име на Стара планина – Хемус (на латински: Haemus), по протежението, на която преминава. Дължината ѝ е 418 км, което я прави най-дългата автомагистрала в България, като към момента са завършени и се използват 191 км от нея.

С подобни темпове на строеж може да очакваме към 2075 г. аутобанът най-накрая да бъде завършен…