Учен от NASA : Земята може да е била посетена от извънземни

Явно не сме забелязали, казва Силвано Коломбано

11:13 - 03 Февруари 2023
Учен от NASA: Земята може да е била посетена от извънземни

Учен от НАСА казва, че Земята вероятно вече е била посещавана от извънземни, но хората вероятно не са забелязали. В доклада си Силвано Коломбано, компютърен специалист в Изследователския център Амес на НАСА, професор по философия, предполага, че извънземните може да изглеждат много по-различно от очакванията, които хората имат за тях. Нашите представи като въглеродни организми, каквито сме ние, може да са причината те да са останали незабелязани.

"Аз просто искам да подчертая факта, че цивилизацията, което може да открием и която може да избере да ни открие (ако все още не е), може да изобщо да не е от въглеродни организми като нас", пише Коломбано в доклада си. Според него, за да напреднат в търсенето на извънземен живот, учените трябва да преразгледат нашите представи и да разгледат идеята за различни характеристики - както и вероятността междузвездните пътувания вече да са възможни за извънземните. Неговата хипотеза е, че извънземният "изследовател" би могъл да е "изключително малка супер интелигентна единица".

"Ако приемем нов набор от предположения за това какви форми на висша интелигентност и технология бихме могли да открием, [...] бихме могли да започнем сериозното им търсене".

Колумбано също така предлага да се преразгледа как всъщност може да изглежда една цивилизация при сканиране на Вселената.

„Като се има предвид, че технологичното развитие в нашата цивилизация е започнало едва преди около 10 000 години и научните методологии възникват само през последните 500 години, хората може да имат реален проблем да предскажат технологичната еволюция дори през следващите хиляда години, да не говорим за шест милиона пъти по-дълъг период (колкото може да е имала за технологичното си развитие една извънземна цивилизация)“, казва ученият.

Освен това Коломбано смята, че посещенията на НЛО феномени може да са останали незабелязани или пренебрегнати при търсенето на извънземен разум, тъй като освен че се смята за малко вероятно да има извънземни пътувания, заради голямата вероятност за измами, темата обикновено се избягва от научната общност.