Удар по бакшишите : Нощен транспорт тръгва до летището от 15 юли
22 000 души пътуват седмично от и до аеропорта в малките часове

Преди няколко дни от "Спаси София" предложиха нощен транспорт до летището и оптимизиране на съществуващите дневни линии в доклад до СОС. Докладът беше гласуван на днешното заседание. Така стана ясно, че от 15 юли ще има нощен транспорт до летището и много пътници ще спестят от лудите цени, които искат за превоз такситата.
Какво пише в доклада на "Спаси София"? Предлага се нощната линия Н4 да измени маршрута си, като се удължи до двата терминала на летището, след което да продължи към ж.к. "Дружба", с което се гарантира денонощно транспортно обслужване на летище "Васил Левски".
Около 22 000 души седмично пътуват от и до летището в нощните часове, като нощните автобуси ще обслужват и логистичната зона в района, чиито служители работят с нестандартно работно време и наброяват още няколко хиляди души. От летището са уверили, че осигуряването на денонощен градски транспорт е част от техните цели за въглеродна неутралност.
Друго предложение на "Спаси София" е сливане на линии 84 и 184 в една линия - 84. Автобусите по линията вместо директно от "Редута" да отиват до "Дружба", ще минават през двата терминала на летището и след това ще отиват към "Дружба".
С промяната не се добавят още автобуси и водачи, а се използва синхронната почивка, която в момента е 50 минути на "Дружба 2". Тоест вместо автобусите да стоят на крайната спирка 50 минути, част от това време ще бъде използвано да минават през двата терминала на летището.
В момента линия 84 разполага с три автобуса и трима водачи, линия 184 - също с трима водачи и три автобуса. Предлага се да има една линия 84 с шест автобуса, които ще се движат с намален интервал от 12 минути, докато в момента интервалът на 84 е 24 минути, обясняват от "Спаси София.
Според тях промяната се налага, защото Терминал 1 преди обслужваше и двете нискобюджетни авиолинии, но сега едната се премести на Терминал 2, а другата компания намали броя полети и броя дестинации от и до София.
В медиите излиза, че общинските съветници са спрели нощния транспорт. Не е така, каза той
От "Спаси София" предлагат още маршрутът на тролейбус 6 да се промени, като той да минава по ул. "Опълченска" и през "Петте кьошета" да достига до басейна "Спартак", а тролейбус 7 да запази настоящия си маршрут от ж.к. "Гоце Делчев" през Софийския университет и Сточна гара.
Така се запазва доказалата се като търсена връзка между Софийския университет през Сточна гара към "Банишора" и се подобрява обслужването по Първия градски ринг. Връзката с центъра ще се подобри и за други квартали с центъра, като "Люлин", "Света Троица" и "Лозенец", посочват общинските съветници от "Спаси София".