Вижте кои са компаниите, борещи се за летище "София"

Условията на концесията предвиждат то да бъде отдадено за 420 месеца, а общата му себестойност е близо 3,9 млрд. евро

Новини
15:19 - 09 Май 2019
1871
Вижте кои са компаниите, борещи се за летище "София"

Днес на публично заседание на комисията, натоварена с процедурата по избор на концесионер на Летище София, бяха изчетени обвързващите предложения на участниците. Те съдържат в резюме предложенията по критериите за възлагане, които са обявени предварително.

Кои са компаниите?

Manchester Airport Group

Manchester Airport Group (MAG) управлява три от основните летища във Великобритания - Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс и предоставя услуги на шест летища в САЩ. Нейните британски летища заедно обслужват 60 милиона пътници на година до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии.

Fraport

Fraport, операторът на летището във Франкфурт, е най-познатата от петте компании у нас. Тя управлява общо 26 летища по света, включително и тези в Бургас и Варна, както и 14 летища в Гърция.

Aéroports de Paris Group

Groupe ADP притежава и управлявала три международни летища в Париж - Charles de Gaulle, Orly и Le Bourget, както и общо 26 в света. Доскоро тя бе оператор и на летище "Ататюрк" в Истанбул, но дейността там бе прекратена и всички дейности бяха прехвърлени на летище "Истанбул" - новото най-голямо в света. Компанията управлява и македонските летища в Скопие и Охрид.

Летище "Мюнхен" и фонда Meridiam

Четвъртият кандидат е летище "Мюнхен", заедно с основания през 2005 година френски фонд Meridiam. Миналата година летището отчете продажби от над €1,5 милиарда за първи път в историята си.

SSB Sauerwein & Schaefer Bau AG

SSB Group работи от 1912 година и има редица приключени проекти в Европа и Турция. Компанията се занимава със строително консултантство и е собственост на турската ERG, която произвежда мебели. За летищен оператор в консорицума е посочен Копенхаген Еърпортс.

Какво предвижда концесията?

Условията на концесията предвиждат аерогарата да бъде отдадена за срок от 420 месеца или 35 години, като общата й себестойност се оценява на близо 3,9 милиарда евро или повече от 7,6 милиона евро.

Концесионерът ще има ангажимент да изгради трети терминал на летището, което трябва да се случи през първите 10 години от избирането му. Също така неговите общи инвестиции трябва да бъдат минимум 600 милиона евро.

От друга страна възнагражденията, които ще получава всяка една година от срока на концесията, трябва да бъдат в размер на не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности.

Бъдещият концесионер на летище "София" - който и да е той - ще трябва да изгради и нов пътнически терминал.