Йорданка Фандъкова: България трябва да има още 10 технологични училища

Това заяви водачът на листата на ГЕРБ-СДС в столичния 24-и МИР по време на дискусия за образованието

Политика
18:44 - 14 Октомври 2024
6163
Йорданка Фандъкова: България трябва да има още 10 технологични училища

Изграждане на 10 технологични училища в страната по модела на ТУЕС в София - това трябва да направи държавата заедно с активните местни власти, и то трябва да се случи в следващите няколко години.

Това заяви Йорданка Фандъкова, водач на листата на ГЕРБ-СДС в столичния 24-и МИР, по време на дискусия "Образование и умения", в която участваха проф. Даниел Вълчев, проф. Анастас Герджиков, Доброслав Димитров, Никита Савов, Красимир Вълчев, Деница Сачева и Томислав Дончев.

Йорданка Фандъковаучаства в дискусия "Образование и умения" заедно с проф. Даниел Вълчев, проф. Анастас Герджиков, Доброслав Димитров, Никита Савов, Красимир Вълчев, Деница Сачева и Томислав Дончев.

Ето какво открои в поста си Фандъкова:

Образованието отговаря на въпроса в каква държава искаме да живеем. Ако искаме да повишим чувствително стандарта на живот, да заложим на технологични производства с висока добавена стойност, да постигнем качествени нива на здравни и социални услуги – ключът е в образованието. Затова в програмата на ГЕРБ залагаме на следните стъпки:

 Учебни програми по математика, технологии и природни науки, които наред със знанията формират умения и създават интерес и мотивация за учене.

Изграждане на 10 технологични училища в страната по модела на ТУЕС в София. Това трябва да направи държавата заедно с активните местни власти и то трябва да се случи в следващите няколко години.

За нуждата от промени на учебните програми, така че те да дават знания, но и да формират умения, разговаряхме с колегите проф. Даниел Вълчев, проф. Анастас Герджиков, Доброслав Димитров, Никита Савов, Красимир Вълчев, Деница Сачева и Томислав Дончев.

 Благодаря и на тях, и на гостите за изключително ползотворния дебат.

Крайно време е промяната в учебните програми да се случи реално, а не само да говорим за нея. Влезем ли в разговор за това кой автор или урок трябва да отпадне, ще имаме дебат без край.

 Затова предлагам създаването на научно-изследователски институт за образование от типа на INSAIT. Такъв институт към Софийския университет „Св. Кл. Охридски", в който да се поканят изследователи от държави с добра образователна система и български учени от университетите и БАН, ще може да работи активно и с учителите, и с организациите на терен.

 Това са конкретни задачи, които си поставяме за работа в следващото Народно събрание и редовно правителство. Ако не направим тези стъпки, не постигнем политически и обществен консенсус, ще продължим да разчитаме на добрите училища и учители; едни деца ще успяват, други не, а разликата между различните училища и населени места ще продължи да се задълбочава.

 Важно е да продължим с модернизацията на училищната среда и програмите за обучение и квалификация на учителите, но и да започнем създаването на учебни програми, които мотивират младите хора да учат, да създават, да бъдат добри и успешни хора.