Автоексперти пред Lupa.bg: За 7 г. в бюджета са отишли над 700 млн. лева от пътни нарушения
Защо няма пари да се изчистят храстите, които скриват знаците?, питат Христо Радков и Йонко Иванов
Автоекспертите Христо Радков и Йонко Иванов предложиха на представители на полицията и на общината в Пловдив да се качат на микробус и да обходят всички проблемни точки в града. Това стана на среща с неправителствения сектор, организирана от Областната дирекция на МВР в града под тепетата.
„На тази кръгла маса имаше много емоционални изказвания. Говореше се за повишаване на санкциите, за купуване на камери, за вменяване на вина само на шофьора. През миналата година са заплатени на 90% глобите, които са връчени. Това означава, че 115 милиона сме внесли от санкции. За 7 години в бюджета са отишли над 700 млн. лева от пътни нарушения. При тази събираемост се оказва, че няма 100 хиляди лева да бъдат изчистени храстите, които скриват знаците по пътя. Има пари за камери, но не и за храстите“, това заяви пред Lupa.bg Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите.
„Заедно с моя колега Йонко Иванов предложихме при преминаване на технически преглед и при полагане на изпит за свидетелство за управление да се раздават листовки с най-важните промени в Закона за движение по пътищата. Ние сме за превенции, а не за санкции, защото превенциите ще спасят живот. За миналата година санкциите са с 57 % повече спрямо 2022 г., когато имаше 658 повече ранени“, посочи Христо Радков.
Инж. Йонко Иванов
„Обучението за безопасност на пътя трябва да започне още от училище. В часа на класния ръководител съветваме професионалисти да отидат да изнесат лекции за това как децата трябва да възприемат пътната обстановка. Поискахме да се увеличат нарушенията за отнемане на контролни точки. Трябва да се видоизмени начина на провеждане на обучението за възстановяване на контролни точки, защото е необходимо по нов начин, на психологическа основа да се дискутира поведението на всички, които нарушават закона. Трябва да се направи нова организация на така нареченото споделено движение, с което всеки е ангажиран - както велосипедистът, така и водачът на моторно превозно средства. Нека всички тези неща да бъдат облечени в нормативен акт“, съветва инж. Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
„Както са съумели да направят два хубави стадиона в Пловдив, така могат да направят и два полигона, които да включват елементи на хлъзгав участък, на аквапланинг, който се получава на магистрала Тракия в дъждовните дни“, каза още експертът.