БСП шампион по харчове за изборна реклама

681 896 лв. изсипаха "червените" за провала в неделя

Политика
16:09 - 28 Май 2019
7577
БСП шампион по харчове за изборна реклама

БСП (коалицията "БСП за България") е дала най-много пари на медии в приключилата преди дни кампания за изборите за Европейски парламент. Това сочат данните на "Отворен парламент". Второто място е за "Воля", а трета е управляващата ГЕРБ.

Всички участници в кампанията имаха сключени договори за медийно отразяване. Съгласно данните към 27 май, те са изразходвали общо 3 281 413 лв. (без ДДС). Тази сума е съизмерима с парите, дадени на медии по време на кампанията за предсрочните парламентарни избори през 2017 г.

Въпреки че не успяха да получат най-много мандати в Европейския парламент, според публикуваните договори най-много средства за отразяването на предизборната кампания са вложили от КП “БСП за България” – 681 896 лв. (без ДДС).

ПП ГЕРБ е на трето място с 494 502 лв. (без ДДС). Тук не можем да отчетем стойността и медийния ефект на обиколките на министър-председателя, предавани “на живо” във социалната медия фейсбук, отбелязват от "Отворен парламент".

За доставчиците на медийни услуги съществува задължението да обявяват на интернет страниците си информация и за безвъзмездните договори, които сключват във връзка с предизборната кампания.

От публикуваните по време на кампанията договори става ясно, че най-много средства са привлечени от bTV – 712 106 лв. (без ДДС), NOVA – 627 675 лв. (без ДДС) и БНТ – 524 533 лв. (без ДДС).

От печатните медии в. "Труд" е най-предпочитан за реклама и е привлякъл 108 112 лв. (без ДДС), следван от в. "24 часа" – 97 144 лв. (без ДДС). Значителна е разликата между двата вестника и в. "Сега", който се нарежда на трето място по приходи от политическа реклама с 39 083 лв. (без ДДС).