Депутатът Манол Пейков си зарежда колата с... разклонител
Предупреждават го, че е опасно
Депутатът Манол Пейков зарежда електрическата си кола с разклонител през прозореца на дома си. Това сподели самият той във фейсбук профила си.
Депутатът от ПП-ДБ се оплака в социалната мрежа, че зарядните станции за електрическите коли в центъра на София са малко и често са заети, затова е прибегнал до нестандартното решение, а именно да пусне разклонител с кабел през прозореца и да зарежда колата си на улицата, докато е паркирана.
На въпрос дали не смята, че подобно зареждане е опасно Пейков отговаря, че опасност винаги има, дори когато оставиш колата на зарядна станция.
Манол Пейков уточнява, че зареждането на колата му отнема 24 часа. И се хвали, че това му струва само 9 лв., докато в зарядната станция цената е 30-40 лв.
Зареждането на електричката с разклонител през прозореца крие няколко опасности. Първо, може да гръмне цялата мрежа на къщата/блока, защото от по-високото напрежение вътрешните кабели може да се подпалят, обясняват специалисти.
Второ, може да гръмне и батерията на колата. Но най-лошото е, че при късо съединение може да бъде убит някой случаен минувач. Всичко това може да се случи и наведнъж, ако завали силен дъжд и попадне върху разклонителя през открехнатия прозорец или ако зложелател лисне кофа с вода върху него.
От "Електрохолд" уточнили пред "24 часа", че зареждането на електромобил от обикновен контакт не е препоръчително, тъй като съществува риск от претоварване на инсталацията и изключване на предпазителя.
Продължителното използване на контакта на максимална мощност може да бъде опасно поради риска от загряване на контакта и на кабела, свързващ контакта с таблото.
Освен това, зареждането от обикновен контакт отнема много дълго време.
Препоръчваме използването на зарядни станции, заради по-високата степен на безопасност и по-краткото време на зареждане. За да инсталират зарядна станция в имотите си, клиентите трябва да са информирани за възможностите на електрическата им мрежа.
При необходимост, те трябва да подадат искане за проучване за присъединяване към електроразпределителната мрежа в електроразпределителното дружество, след което ще получат становище за условията за присъединяване и тогава могат да пристъпят към изграждане на зарядната станция, казват още от фирмата.