Имало проблеми от години с математиката? Решете ги!

Министерството на образованието явно има една задача - да брои двойкаджиите

Коментар
16:56 - 03 Юли 2019
15714
Имало проблеми от години с математиката? Решете ги!

Госпожата ми по математика в прогнимназиалния курс на едно уж елитно столично училище ме отказа от тази наука вовеки, разви фобия у мен от цифрите и ме накара да смятам, че решаването на задачи е най-сложното, с което животът ще ме сблъска. И за последното донякъде се оказа права.

Намразих математиката, когато бях на 11 години (иначе казано в пети клас), когато вместо да ни учи как да сметнем процентите от едно цяло число, тя силно наблягаше на думата "дроб" и безсмислено ни караше да зубрим формули за вече малко по-сложните сметки. В останалото време с пръчка сочеше онези ученици, които закъсняваха за час с 1 минута и ги караше да стоят прави до вратата, докато налучкат правилната за нея формулировка на извинение за забавянето. Ето ви, господин министър Вълчев, двоен фактор за лош резултат от "матура" в седми клас - кофти преподаване с още по-кофти даскал. Вие твърдите, че проблемът със слабите оценки по математика бил от години.

Ами, решете го, както петокласник решава уравнение с х неизвестни. Защото не става въпрос за двойките и тройките в стресовите за седмокласниците изпити, а за факта, че децата обръщат гръб на математиката още, когато са на 10-11 години. Случайно да ви прави впечатление как има деца, отличници по всички други предмети и в същото време са двойкаджии по математика? Да сте забелязали задръстванията около сградата на СМГ всяка година за курсовете, които законни или не, събират стотици деца с желание да се занимават с математика и с перспективата един ден да носят медали за България от световните първенства и олимпиади?

Защото там не учат по обърканите методи на останалите прогимназии и защото учителите им се отдадени на професията и педагогиката към днешния петокласник с интереси, простиращи се най-често до Криско и Чоко в Ютюб, не им куца? Имало проблеми от години? Къде е образователното министерство години, освен да съобщава през юли трагичните резултати от матурите на децата и лелките в него да цъкат с език как "днешните" нищо не искат да учат. Така е лесно, статистиката работи в полза на закостенелите "методики" (така ги наричат същите тези чиновници, често бивши даскали като моята госпожа). И не децата трябва да се променят, и не материалът - защото математиката е една и съща от 5 хиляди години, а подходът към тях за него. Но моята госпожа сигурно още преподава. Да сте жива и здрава, г-жо Дамянова, оцелях въпреки вас.