Коко Каменаров : Няма да кажа лоша дума нито за Кошлуков, нито за Вяра Анкова
БНТ удвои рейтинга си в последните 2 години, значи парите са похарчени добре, твърди бившият тв шеф
Бюджетът на БНТ днес е по-малък, отколкото преди 10 години, нормално е дефицитът да е по-голям, заявява Коко Каменаров в интервю пред „24 часа“. Бившият генерален директор на обществената медия уточни, че всички цени хвърчат нагоре – и кинопакетите, и спортните права.
Вчера времнно изпълняващият длъжността генерален директор на БНТ Емил Кошлуков призна: „Ние сме в практически фалит. Трябва да спасим БНТ“. Той уточни, че до края на годината се очаква дефицитът на БНТ да стигне 44 млн. лева.
„Държавата и обществото трябва да поговорят какво да се прави с този тип медия. В Закона за радиото и телевизията от 20 години има текст, че обществените медии се финансират през такси. И те никога не са събирани! Ако поискаш от хората да плащат по 10 лв. за БНТ и БНР, дали ще стане?“, пита риторично телевизионерът.
През 2017 г. бе отпусната целева субсидия на БНТ от 25 млн. лева извън бюджета за техника и разпространение. Миналата година обаче не бе дадена и стотинка, въпреки че за мащаба на държавата това са джобни пари, разкрива Каменаров.
Каменаров е на мнение, че няма значение „как се казва човекът в онзи кабинет на онзи етаж.“, като визира шефа на БНТ. Мандатът му е предизвестен, заключава той.
Каменаров обаче се похвали, че БНТ е удвоила рейтинга си за последните 2 години, заради което изводът бил, че добре са похарчени парите. Понеже Националната телевизия изпълнява обществена мисия, лиценз, закон, „винаги си в кръгова отбрана и на практика си избираш кое да настъпиш. Няма как да не сбъркаш. Ако искаш да изпълняваш обществената си мисия например, трябва и да си гледан.“, заключава Каменаров.
Каменаров е категоричен, че лоша дума няма да каже нито за предишния директор на БНТ – нито за Емил Кошлуков, нито за Вяра Анкова, защото не е бон тон. „Каквото и да се каже за мен, това няма да оправи нещата. Защото разговорът за БНТ е друг. Той трябва да отговори на въпроса има ли смисъл от тази телевизия. За мен категорично има, защото тя е различна.“
За „Стани богат“ бившият генерален директор казва, че възвръщаемостта от реклама на шоуто е 10%, но е най-гледаното предаване.
„Реклама няма не защото имаме ограничение от 15 мин на ден по закон, а защото години телевизията не е била атрактивна“, признава Каменаров .
„Ако убием обществената телевизия, тогава нямаме гаранция за нищо в големия смисъл на достоверността. Тежък е разговорът за нея, не е публично приятен, но е важен. Не казвам, че държавата трябва да е неин собственик и стопанин, а че обществото трябва да реши има ли нужда от обществени медии. Има и още нещо - хората трябва да бъдат ограмотени защо тези медии са им нужни.“, откровен е телевизионерът.