Мерцедес AMG „спря тока“ на „Тесла“ (СНИМКИ)

Техномания
15:08 - 20 Април 2022
2128
Мерцедес AMG „спря тока“ на „Тесла“ (СНИМКИ)

Електрически мерцедес от тунинг марката AMG буквално „спира тока“ на конкурентите от „Тесла“. По традиция малко след пазарния старт всеки нов модел на Mercedes получава версия с по-голяма мощност от собственото тунинг подразделение на марката AMG. Хората от Афалтербах преработват окачването, външния вид и аеродинамиката – и оборудват колите най-вече с по-мощен двигател – нерядко с 8 или 12 цилиндъра.

Новото време на мобилността обаче не подмина и AMG – спортното подразделение трябва да се ориентира към електрическите модели. С първото си творение EQS 53 от AMG доказват, че автомобилите им не се нуждаят непременно от двигатели с вътрешно горене. Както е обичайно, тук вече работят два електромотора – по един на всяка ос, пише autobild.bg.

С усъвършенствана аеродинамика и собствен софтуер са възможни 761 к.с. и 1020 Нм максимален въртящ момент – в режим Boost и с пакет Dynamic Plus. Батерията остава с непроменен капацитет от 108 кВтч, а пробегът на модела на AMG е над 500 километра по WLTP. AMG изпреварва с резултат от 3,4 секунди за спринта от 0 до 100 к.с. притежаващия двойно задвижване EQS 580 (523 к.с.) с почти секунда.

Максималната скорост от 250 км/ч (вместо 210 км/ч) е симпатична, но едва ли е аргумент за покупка. Много по-впечатляващи са оптимизациите по окачването (серийно с въздушно окачване и задни завиващи колела). Колкото е уверен „обикновеният“ EQS на правите, толкова повече си проличават неговите 2,5 тона тегло в завоите. Мерките на AMG са с ефекта на диета.

Сякаш хората от Афалтербах са премахнали неколкостотин килограма – 53 се стрелка пъргаво в завоите, ревностно следва зададения курс и се усеща по-лек като Е-клас. При това E-клас с място в излишък. Без значение дали в кокпита с огромния монитор, отзад или в багажника – навсякъде дългият 5,22 метра EQS засенчва дори и S-клас.

В 53 отпред ще седите на специални AMG кресла, а водачът има пред себе си спортен волан с два лъча и с типичните превключватели на AMG за режимите на движение. Те са пет на брой и позволяват фина настройка на окачването, реакция на педала на газта и управлението. А инфотейнмънт системата ви осигурява подходящите пърформънс данни.

Подобаващ е дори и звукът. Докато в режим Balanced EQS се движи почти безшумно, в Powerful вдига подобаващ шум а ла музика от бъдещето. Макар и да не може да се сравни с буботенето на 8-цилиндров двигател, той звучи яко. Ако AMG продължава в същия дух, хората от Афалтербах и техните клиенти не трябва да се страхуват от новата мобилност. Поне в едно отношение обаче няма промяна: при цената. Тя е типично по AMG солена – EQS 53 струва 306 000 лв.

ИЗВОД

AMG направи първия си опит в електрическата мобилност с електрическия SLS в минисерия. EQS 53 доказва: хората от Афалтербах могат да се справят и с електромобилите.

Mercedes-AMG EQS 53 – технически данни

Двигател два електродвигателя • Мощност 484 кВт (658 к.с.)/560 кВт (761 к.с.)* • Макс. въртящ момент 950/ 1020 Нм* • Задвижване двойно/1-степ. трансмисия • Д/Ш/В 5216/1926/1512 мм • Тегло (празен) 2655 кг • Багажник 610–1770 л • 0–100 км/ч 3,8 /3,4 сек* • Макс. скорост 220/250 км/ч* • Разход 24,3–21,1 кВтч/100 км • Емисии CO2 0 г/км • Цена от 305 000 лв.

* с пакет AMG Dynamic Plus