НАП: Вече има 23 000 онлайн магазина

Всички електронни търговци следва да подадат информация за сайтовете, чрез които извършват продажби

Новини
14:52 - 16 Ноември 2021
2123
НАП: Вече има 23 000 онлайн магазина

Близо 23 000 онлайн магазини са декларирани в Националната агенция за приходите (НАП) от създаването на регистъра през 2019 година до момента, съобщиха от приходната агенция. Според изискванията, всички електронни търговци следва да подадат информация в НАП за сайтовете, чрез които извършват продажби, припомнят от НАП.

Обявяването на е-магазините e изцяло онлайн през Портала за електронни услуги на Агенцията, достъпни с квалифициран електронен подпис.

Регистърът на е-магазините дава възможност на потребителите да проверят дали онлайн магазинът и търговецът, от който купуват стоки или услуги, са вписани в него. Важно за сигурното онлайн пазаруване още е, потребителите да изискват от търговците документ за продажба. Той е различен и зависи от начините на плащане на стоката и/ или услугата, посочват от НАП.

Ако доставката на стоката е с наложен платеж, то търговецът е длъжен да издаде касова бележка, обясняват от НАП.

При заплащане с пощенски паричен превод, клиентите трябва да очакват разписка за превода от пощенския оператор, като търговецът е длъжен да представи на клиента хартиен или електронен документ, който трябва да съдържа наименование и адрес за кореспонденция, идентификационен номер, име на стоката и общата сума.

При заплащане на направената в интернет покупка чрез банков превод, е много важно да се посочи реалното основание за него.

Онлайн търговците имат възможност да регистрират продажбите си чрез издаване на фискален/ системен бон в електронен вид, който се изпраща по имейл на купувача, без да е необходимо да се издава хартиен документ.

Друга алтернативна възможност за документиране на продажбите онлайн е, при плащанията с банкова карта, като за тези плащания онлайн търговците могат да предоставят на клиентите си документ, заместващ фискалния/ системния бон.

Той трябва да съдържа някои задължителни реквизити, като наименование, дата и уникален номер, данни за онлайн търговеца и други.

За да се възползват от този ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци следва да приемат неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта, като софтуерите им за управление на продажбите трябва да отговарят на определени нормативни изискванията.