НЛО обича България
Пилоти разказват за необикновените си преживявания
През 1981 г. българският пилот Господин Господинов става свидетел на необичайно явление в небето. Тогава той е в гражданската авиция, командир на самолет Ту-154. Лети с чартъри по направление София-Франкфурт-Варна.
На 11 500 метра от Земята около езерото Балатон в Унгария екипажът получава съобщение от диспечерската служба на Виена, че по данни на предния самолет се вижда някаква светеща точка в небето. Когато приближават мястото, пилотите виждат как светещият обект с висока скорост ги приближава, след това рязко завива, изравнява се със самолета и продължава да лети успоредно с него от дясната му страна. Радиовръзката изчезва внезапно, локаторът спира да работи. Това продължава 7 минути.
Пътниците също виждат НЛО-то. Усеща се как въздухът в кабината на самолета вибрира. Самото НЛО е с размерите на 5-етажна сграда и според екипажа се намирало на около 400 метра от самолета, като се усеща леко притегляне в негова посока. На 7-мата минута изведнъж странният обект се отдалечава с висока скорост изчезва и всичко се възстановява в рамките на нормалното.
Господинов и останалите от екипажа решават да не казват, защото месец преди това има подобен случай с друг екипаж. Той докладва за среща с НЛО и след това на пилотите е забранено да летят. Господинов разказва за станалото, чак след като се пенсионира.
През октомври 1984-та г. българските пилоти на хеликоптер Георги Димитров и Николай Белев засичат НЛО над местността Копривките Родопите. Те успяват да се приближат на около 500 метра до него, преди да настъпят аномалии в апаратурата на хеликоптера им. Години по-късно пилотите разкриват подробности.
Двамата са на нощен полет, когато забелязват огромен светещ обект с формата на пумпал. От дъното му излиза сноп светлина, който осветява една от поляните. Пилотите се снижават и приближават непознатия апарат. Тогава НЛО-то изведнъж се отдалечава, а после пак се връща в старата си позиция. И така при всеки опит на българите да го притиснат. След поредния им опит да се приближат, настъпват аномалии в апаратурата на хеликоптера и пилотите са принудени да се върнат в базата.