НЛО са миниатюрни

Грузинец твърди, че извънземните разузнавачи могат да се видят в инфрачервения спектър

17:25 - 22 Октомври 2019
НЛО са миниатюрни

Грузинският учен Заза Османов, преподавател в Свободния университет на Тбилиси, вярва, че човечеството не може да открие следи от извънземни цивилизации поради факта, че извънземните не използват познатите ни технологии. Ученият дава ново обяснение за парадокса Ферми (противоречието между голямата вероятност за съществуване на извънземни цивилизации и липсата на доказателства за контакт с такива цивилизации – б.р.).

Османов обяснява, че извънземните цивилизации могат да използват сонди, чийто размер не е повече от нанометър. Без специално оборудване тези устройства са просто невидими. Те обаче могат да се видят с помощта на инфрачервената област на спектъра. Теорията на грузинския изследовател е публикувана в Science Alert.

Същността на идеята е, че самовъзпроизвеждащите се разузнавателни кораби на чуждоземните цивилизации плуват в космическото пространство, като събират и изпращат информация на своите създатели, живеещи на други планети. Според Османов разузнавателните кораби са толкова малки, че се захранват от енергията на  водородните атоми, съдържащи се в междузвездната прах.

Османов смята, че по време на абсорбцията на водородни протони тези апарати трябва да излъчват светлина в инфрачервения диапазон. Следователно, когато се правят наблюдения от земята, това излъчване ще се вижда като опашка на комета. Ако тази „комета“ внезапно промени своята яркост, това ще е ясен знак за наличието на извънземни разузнавателни кораби. Грузинският учен не изключва вероятността не само разузнавателните кораби, а и техните създатели да са с миниатюрни размери. Османов настоява, че интелигентността не зависи от размера и дори микроб може да е по-умен от голямо живо същество.