Онлайн училището върна децата година назад
Ако средно за чуждите ученици образователните загуби в следствие на пандемията са били към 6,8 месеца, то за българските ученици изоставането е с около 1 година.
Ако доскоро 53 на всеки 100 деца от икономиките със средно развитие, към които спада България, са били в "образователна бедност" (нов термин за натрупани пропуски в обучението - бел. ред.), то след коронавируса този дял се повишава с 10% - до 63 на 100 деца в риск, които са със сериозни дефицити в обучението заради здравната криза, пише „Сега”.
Тези тревожни данни съобщи Наталия Митева, мениджър „Образование и социално въздействие" в "Телелинк Бизнес Сървисис", позовавайки се на доклад на Световната банка (СБ), по време на представянето на традиционния мониторингов доклад на сдружение "Образование България 2030".
Тази година той е под надслова "Образование в застой" - намек за стопираните заради пандемията проблеми в училищата, които и т.г. остават същите, без особен напредък.
"През 2014 г. преждевременно напусналите образованието са били 12.9%, а през 2020 г. - 12.8 на сто. Всяка година над 10 000 ученици продължават да отпадат от училище и Механизмът за превенция на отпадането не може да предотврати това", коментира един от авторите на доклада Стефан Лазаров.
По думите му уязвимите групи ученици продължават да са изправени пред големи образователни, икономически и социални пречки при достъпа до образование и неговото завършване, които не могат да бъдат разрешени само чрез образователни мерки.
Продължават все така да са ниски и образователните резултатите на учениците ни, които все още се оценяват върху предметното знание и възпроизвеждането на информация, а не според техните компетентности да се справят с реални практически задачи от ежедневието.