Откритие: Ядрена катастрофа на Марс в миналото

Учени са сигурни, че това се е случило

11:29 - 01 Юли 2024
Откритие: Ядрена катастрофа на Марс в миналото

Учени са открили поразителни прилики между ксенона в марсианската атмосфера и компонент, произведен по време на ядрените опити на Земята и производството на плутоний. Това откритие предполага, че Марс някога е претърпял голямо ядрено събитие, което драматично е променило атмосферата му. Това се съобщава в проучване, проведено от екип, ръководен от д-р Джон Бранденбург.

Ксенон-129, изотоп на ксенон, намерен на Марс, обикновено се произвежда от ядрени реакции. Изследователите са открили, че марсианският ксенон може да бъде произведен чрез смесване на около 70% ксенон от ядрен тест с 30% естествен земен ксенон.

Това показва, че Марс някога е имал атмосфера, подобна на земната, и че голямо ядрено събитие би могло да го превърне в безплодния свят, който виждаме днес, казва водещият автор на изследването Джон Бранденбург.

В допълнение към аномалния ксенон на повърхността на Марс са открити високи концентрации на уран и торий. Д-р Бранденбург смята, че тези елементи са доказателство за две мощни ядрени експлозии, случили се преди около 180 милиона години.

„Моделите на разпространение на уран и торий на Марс са в съответствие с ядрени експлозии, които са били концентрирани в две конкретни точки на планетата“, обясни Бранденбург.

Някои учени не са съгласни с откритията на д-р Бранденбург, като твърдят, че има естествени обяснения за аномалните газове и елементи на Марс. Д-р Бранденбург обаче настоява, че ксенон-129 и разпространението на уран и торий са убедителни доказателства за древна ядрена катастрофа.

В статията д-р Бранденбург заявява: „...въз основа на нови данни, показващи, че по време на този период на земен климат биологичната еволюция в крайна сметка е довела до появата на хуманоидна цивилизация, оставяйки руини на няколко места, най-интензивно изследваните са Sidonia Mensa и Galaxy Chaos. Данните от тези места формират основата на сидонската хипотеза (Brandenburg, DiPietro and Molenaar, 1991) за древна, местна цивилизация от около бронзовата епоха на Марс“.

Това откритие напълно променя разбирането за историята на Марс и е възможно планетата някога да е била дом на процъфтяваща цивилизация, която е можела да се самоунищожи в ядрена война.

Сега са необходими допълнителни изследвания, за да се потвърдят откритията на д-р Бранденбург. Това откритие обаче ще помогне на планетарните учени да научат повече за миналото на Марс и неговата обитаемост.