Отличиха водещите марки в България с международна награда Superbrands
Почетната награда за принос в промоцията на България се присъжда на националния ансамбъл по художествена гимнастика
За осми пореден път глобалната организация Superbrands отличава с международната награда за успешен брандинг водещи потребителски и бизнес марки на българския пазар.
В началото на следващата година предстои да бъде представено и осмото официално издание Superbrands Bulgaria 2021/2022, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на част от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социално отговорни каузи.
За четвърти пореден път Superbrands присъжда и почетна награда за принос в промоцията на бранда България по света.
Тази година наградата е за българския ансамбъл по художествена гимнастика, който за първи път спечели златото на Олимпийските игри в Токио.
"Superbrands предоставя възможност на марките от различни сектори на икономиката да общуват по нов начин - като обменят идеи и практики за успешен бизнес. Това е и основният фокус на глобалната програма Superbrands - да промотира чрез своите издания изкуството на брандинга като професионална дисциплина, както и добрите бизнес практики. Ние като екип приемаме за кауза и промоцията на бранда България по света - това, което правят най-успешно лауреатите на нашите почетни отличия Superbrands", каза Мила Векова, представител на Superbrands за България.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 80 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет, осъществено в партньорство с водещия институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands - марка, която трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2021-2022 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Най-силните марки на българския пазар, включени в осмото издание на Superbrands Bulgaria 2021-2022
Потребителски марки
Business-to-Consumer
- Bosch
- bTV
- Cash Credit
- Deroni
- Dir.bg
- Domaine Boyar
- Fibank
- Хрус-Хрус
- Ideal Standard
- Lidl
- Майонеза Краси
- Mobile Bulgaria
- NEFF
- RiceUP!
- Turkish Airlines
- УниКредит Булбанк
- Явлена
- Бизнес марки
Business-to-Business
- Jobs.bg
- Kreston BulMar
- Пенков, Марков и партньори
- René Gourmet Group
- SEG
- Soudal
- Unimasters Logistics Plc
- Глобалната организация Superbrands
Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.