Паргов алармира за "ремонт на ремонта" по линията на трамвай №5

Лятото строителството спря, а сега пак "оправят" трасето между "Хиподрума" и бул. " Иван Гешов", гневен е социалистът

Новини
11:31 - 02 Декември 2021
2578
Паргов алармира за "ремонт на ремонта" по линията на трамвай №5

От грандиозния ремонт на ремонта по трасето на трамвай №5 в София се възмути шефът на групата на БСП в СОС Калоян Паргов. Да се е извършват строителни дейности, след това да се разрушава направеното и отново да започва изграждането, още в процеса на реализация на проекта, е поредната „иновация“ на управлението на ГЕРБ в София“, категоричен е социалистът.

На 25 ноември установих, че в участъка от спирка „Хиподрума“ до спирка „бул. „Иван Гешов“ от релсовото трасе на трамвай № 5 внезапно и с ударни темпове се извършва отново „ремонт на ремонта“. За това алармира председателят на групата на „БСП за България“ в СОС Калоян Паргов в свое питане до кмета на София Йорданка Фандъкова.

Той припомня, че след началото на ремонта на трасето беше демонтиран съществуващият релсов път, отнет беше повърхностният земен пласт и се положи хастарът за стоманобетоновите основи на новото релсово трасе.

„Тогава върху терена се положиха няколко десетки декара геотекстил, върху който се изсипаха стотици тонове баластра. Тази баластра няколкократно беше трамбована и валирана и очевидно я подготвяха за подложка на следващия етап от строителството. В това състояние на трасето, строителството беше замразено и престоя почти цялото лято и есента, когато е активният строителен сезон“, обяснява Паргов.

Заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС е бил изненадан от това, че в края на ноември в споменатия участък отново работят багери, които изземат почвения слой заедно с геотекстила и баластрата.

„Това очевидно е подготовка за ново строителство, което няма да бъде върху подравнения наскоро терен“, констатира той.

Според инженерите - специалисти в пътното строителство, с които е разговарял Калоян Паргов, това не е нормална практика при полагането на релсови фундаменти.