Постигната е предварителна сделка за пакет "Мобилност"
Текстът, договорен от преговарящите, сега трябва да бъде одобрен от Съвета на ЕС и Европейския парламент
Преговарящите от ЕП и Съвета на финландското председателство на ЕС постигнаха временно споразумение за ревизирани правила за командироване на водачи, времена за почивка на водачите и прилагане на правилата за каботаж.
"Преразглеждането на правилата е от решаващо значение за целия сектор. Договорената сделка гарантира лоялна конкуренция, функциониращ единен пазар, пътна безопасност и подобрени условия на труд. Изпълнението и контрола значително ще се подобрят с въвеждането на интелигентни тахографи. Важно допълнение е включването на леки търговски превозни средства, които работят в международен план, в обхвата на настоящия регламент, за да се осигурят равнопоставени условия в сектора на автомобилния транспорт", коментира Хена Виркунен (Финландия), докладчик по предложението за периодите на почивка на водачите.
"След почти три години успяхме да сключим споразумение за силно оспорвания пакет за мобилност. Мисля, че той осигурява балансиран подход за транспортния сектор, като същевременно създава условия за равнопоставеност и ще помогне да се сложи край на социалния дъмпинг чрез установяване на ясна връзка между превозните средства и държавата-членка, където се намира транспортната компания", обяснява Исмаил Ертуг (Германия), докладчик по предложението относно достъпа до професията на транспорт оператор и пазара на автомобилни превози.
"Искрено вярвам, че пакетът мобилност ще помогне на шофьорите и европейския бизнес, тъй като най-накрая ще има яснота на правилата. Европейските шофьори заслужават най-добрите възможни условия и знам, че всички ще оценим, че шофьорите са добре отпочинали, когато карат камионите по европейските пътища. Следователно публикуването на шофьори главно се отнася до социалната справедливост и безопасността на пътя. Радвам се, че успяхме да постигнем важните си цели", допълва Катерина Конечна (Чехия), докладчик по предложението за командироване на водачи.
Текстът, договорен от преговарящите, сега трябва да бъде одобрен от Съвета на ЕС и Европейския парламент.