Разчистват социалните мрежи от „примамки със знаменитости“
Компанията Мета обяви, че е свалила около 8000 измамни реклами, известни като „примамка със знаменитости“, от социалните мрежи Фейсбук и Инстаграм като част от усилията за ограничаване на тази практика.
Измамите използват изображения на известни хора, често генерирани от изкуствен интелект, за да подмамят потребителите да дадат пари на несъществуващи инвестиционни схеми. Американският социален медиен гигант заяви, че е свалил измамническите реклами след като е получил 102 доклада от април насам от Australian Financial Crimes Exchange, орган за споделяне на разузнавателна информация, управляван от основните банки в Австралия.
Подобни измами са глобален проблем, но Мета е подложена на засилен натиск да се справи с проблема в Австралия, тъй като правителството на премиера Антъни Албанезе планира да въведе закон срещу измамите до края на годината.
Законопроектът предлага глоби от 50 млн. австралийски долара (34 млн. щатски долара) за социални медии, финансови и телекомуникационни компании, които не изпълнят задълженията си да се справят с тази практика.