Руски астроном откри пришълец от друга слънчева система

Кометата C/2019 Q4 се е устремила към Марс

Любопитно
16:23 - 13 Септември 2019
Руски астроном откри пришълец от друга слънчева система

Новооткрита комета, устремена към орбитата на Марс, може да се окаже "междузвезден посетител", предаде Ройтерс.

Ако учените потвърдят, че кометата, открита първо от руския астроном Генади Борисов и наречена C/2019 Q4 идва от друга слънчева система, това ще бъде вторият подобен "пришълец" след странното космическо тяло с форма на пура Оумуамуа.

Карън Мийч от университета на Хаваите, чийто екип е потвърдил, че движещото се по специфична траектория с необичайно висока скорост тяло е комета, казва, че с колегите й са убедени "на 100 процента", че става въпрос за посетител от друга слънчева система.

Първият междузвезден пришълец - загадъчният обект с форма на пура Оумуамуа, беше забелязан да преминава скоростно през нашата Слънчева система през 2017 г. Странните форма и движение на небесното тяло накараха някои учени да се зачудят дали то не е извънземен кораб.

За разлика от обекта Оумуамуа, чийто "престой" в нашата Слънчева система продължи само около седмица, кометата C/2019 Q4 се очаква да се "помотае" в близост до орбитата на Марс около година. Това ще даде възможност на учените повече време да проучат характеристиките й и да потърсят допълнителни насоки за произхода й.