Само в Lupa.bg: Проблем със зареждането бъгнал „Градски транспорт” в столицата
Шофьорите искат тоалетни на всяка крайна спирка
Проблем със зареждането на новите екобуси на "Градски транспорт" в София е изнервил шофьорите, оплакаха се се те пред Lupa.bg. Оказало се, че системата за зареждане е едва ли не толкова скъпа, колкото самият автобус. Заради факта, че нещата не били проучени отначало, двайсетте екобуса, които бяха пуснати по линия 309 и 9, започнали да изгасват по средата на пътя още като били пуснати.
Рейсовете са на китайската фирма „Джънджоу Ютонг Бус“ и за да се поддържат в изрядност бяха изградени 10 електростанции, разкри пред наш журналист водач на един от новите бусове.
"Когато разбрахме, че ще идват нови рейсове, всички се надявахме да ни се паднат на нас, стана едва ли не мания за всеки, да иска да се качи и да кара екобус, защото още не знаехме по кои линии ще бъдат пуснати. Когато обаче взехме рейсовете, стана ясно, че някой не е доогледал и проучил нещата и не е преценил, че ще има проблем със зареждането", каза пред медията ни шофьорът.
Lupa.bg поиска от Община "София" да ни свържат с човек, който компетентно да ни обясни за проблема, който съществувал в началото, за да разберем кой не си е свършил работата. От там обаче се задоволиха да ни изпратят само електронно съобщение, с което ни информират, че в момента всичко било наред.
"По данни на „Столичен автотранспорт“ електрическите автобуси се зареждат нормално чрез зарядна станция и се движат по график. Производител е „Джънджоу Ютонг Бус“. Същите автобуси се ползват като превозни средства във Франция, Исландия, Великобритания, Дания, Полша, Испания, Израел и Швеция.", са категорични от Столична Община.
Близо 23 млн. лева са средствата, които столичният автотранспорт осигурява по програмата с нови рейсове на природен газ. "Много е важно да можем да задържим шофьорите, защото работата е много тежка в София", уточни Фандъкова.
Lupa.bg научи, че шофьорите няма да се откажат да търсят правата си за по нормален труд, докато не получат среща лично с кмета на София Йоорданка Фандъкова, с която настояват да се виждат по-често, за да могат редовно да я информират за проблемите си.
Те ще поискат увеличение на работните заплати, премахване на извънредния труд и подобряване на битовите условия в работата им. Шофьорите искат да им бъдат подсигурени и тоалетни на последните спирки, защото често се чудили къде да се облекчат.
Преди време водачите изразиха недоволство от провела се в тяхно отсъствие среща между Фандъкова и синдикатите и казаха, че призваните да защитават правата им не го правят. Също така те не защитават и техните искания, а имат свои. категорични са шофьорите в столичния градски транспорт.