Супер луксозна дамска чанта поскъпна по-бързо от златото

Френската луксозна група Hermès ще повиши цените си в САЩ от началото на май, за да компенсира въздействието на тарифите на президента Доналд Тръмп, каза финансовият директор на компанията.
Компанията, която по-рано тази седмица изпревари съперника си LVMH като най-голямата луксозна фирма в света по пазарна капитализация - е най-известна със своите чанти Birkin и Kelly, заедно с цветни шалове, продавани на дребно за стотици долари. Други продукти включват бижута, часовници, обувки, парфюми и гримове.
Чантите Hermés са вечни луксозни чанти, които винаги привличат вниманието. Доклад, публикуван в American Reporter, посочва, че стойността на тези чанти от висок клас се увеличава с 14,2% годишно.
Стойността при препродажба на Birkin се е повишила повече, отколкото златото и изглежда, че търсенето на емблематичните чанти се е повишило повече от всякога.
Чантите в момента се продават на дребно за $9 000 и нагоре, но могат да бъдат препродадени за $30 000 или повече, в зависимост от размера, цвета и състоянието.
Междувременно, тъй като акциите вървят нагоре и надолу, индексът S&P 500 има средна годишна възвръщаемост от около 10%.
Идеята за Birkin се ражда по време на полет от Париж до Лондон през 1984 г. Джейн Бъркин, актриса и певица, се оплакала на седящия до нея Жан-Луи Дюма, тогавашен изпълнителен директор на Hermés, че тя няма чанта за носене нейните основни неща като млада майка. Дюма скицира правоъгълна чанта с полиран капак и седлообразен шев, подходящи за нуждите на актрисата, съобщава CNBC.
Луксозната чанта е кръстена на актрисата и е пусната на пазара през същата година.
Едва през 90-те години чантата става популярна сред модни ентусиасти. Статутът на чантата като луксозен символ се затвърди през 2001 г., когато в епизод на "Сексът и градът" Саманта изрича емблематичната реплика „Това не е чанта – това е Birkin!“