Туитър губи най-активните си потребители
„Умира ли Tуитър?“ – над този въпрос размишляваше милиардерът Илон Мъск през април, пет дни преди да предложи да купи платформата.
Според вътрешно проучване на компанията Туитърr(TWTR.N), с което агенция Ройтерс разполага, реалността далеч надхвърля шепата примери за знаменитости, които закриват акауните си в платформата.
Tуитър се бори да задържи най-активните си потребители, които са жизненоважни за бизнеса, което подчертава предизвикателството, пред което е изправен главният изпълнителен директор на Tesla Inc, докато наближава крайният срок за приключване на сделката за закупуване на компанията на стойност 44 млрд. долара.
Тежката артилерия на туитърите представлява по-малко от 10% от всички месечни потребители, но генерира 90% от всички туитове и половината от глобалните приходи.
„Тежките туитъри“ са в „абсолютен спад“ от началото на пандемията, пише изследовател на социалната мрежа във вътрешен документ, озаглавен „Къде отидоха туитърите?“.
„Тежък туитър“ означава човек, който влиза в социалната мрежа шест или седем дни в седмицата и пише три до четири пъти седмично.
Проучването установява още промяна в интересите през последните две години сред най-активните англоезични потребители, която може да направи платформата по-малко привлекателна за рекламодателите.
Интересът към новините, спорта и развлеченията намалява сред тези потребители. Туитовете на тези теми, които помогнаха на Tуитър да си изгради имидж на „дигиталния площад“ в света, както го нарече Мъск, са и най-желани от рекламодателите.
От компанията отказаха да уточнят колко от туитовете им са на английски език или колко пари печелят от англоговорящите. Но демографският фактор е важен за бизнеса на Tуитър, твърдят някои анализатори.
Платформата е спечелила повече рекламни приходи от Съединените щати, отколкото от всички други пазари взети заедно през четвъртото си тримесечие, според нейното инвеститорско писмо. Повечето реклами в Съединените щати вероятно са насочени към англоговорящи потребители, коментира анализаторът Джасмин Енберг.
Проучването на Tуитър изследва броя на интензивните потребители на платформата на английски език, които проявяват интерес към дадена тема, въз основа на акаунтите, които следват, и как този брой потребители се променя през последните две години.
В документите се казва, че Tуитър е бил мотивиран да проучи „обезпокоителни“ тенденции сред потребителите, които може да са били прикрити от общия ръст на ежедневните активни потребители, и да разбере по-добре спада на най-активните потребители на компанията.
В проучването не са направени конкретни заключения за причините за намаляването на „тежките потребители“ на платформата.
Помолен да коментира заключенията на тези вътрешни доклади, говорител на Туитър заяви: „Редовно провеждаме изследвания на най-различни тенденции, които се развиват в зависимост от случващото се в света. Общата ни аудитория продължава да расте, като през второто тримесечие на 2022 г. достигна 238 милиона дневни активни потребители“, каза говорителят.
Темите, които направиха Туитър популярна платформа за милионите му потребители, сега са в упадък сред най-активните англоезични потребители, показват документите.
Интересът към световните новини, както и към либералната политика, показаха скокове по време на големи събития като атаката срещу Капитолия в САЩ на 6 януари 2021 г. Но оттогава категориите загубиха най-голям брой тежки потребители и не показват признаци на възстановяване.
Социалната медия също губи „опустошителен“ процент тежки потребители, които се интересуват от мода или знаменитости например семейство Кардашиян. Те вероятно се насочват към конкурентни платформи като Инстаграм и ТикТок.