ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО: Бойкот или победа на промоциите?

Хипермаркети панически свалят цените заради бунта на народа

Икономика
08:29 - 13 Февруари 2025
5156
ВРЕМЕ РАЗДЕЛНО: Бойкот или победа на промоциите?

Четири организации обявиха бойкот на търговските вериги и магазини за хранителни стоки в четвъртък – 13 февруари. Координатор на инициативата е Велизар Енчев, бивш посланик на България в Хърватия.

Четирите организации, които призоваха членовете и симпатизантите си да не пазаруват, са Федерацията на потребителите в България, сдружение "За достъпна и качествена храна“, "Обединени пенсионерски съюзи“ и "Системата ни убива“. Акцията е подкрепена и от бившия омбудсман Мая Манолова.

Организаторите настояха българските власти да въведат ценови таван на 70 основни хранителни продукта, като сред тях са яйца, млечни продукти, колбаси, масло, ориз, брашно и хляб.

Очакваме българското правителство да застане зад потребителите, а не зад търговските вериги, заявиха организаторите. В последните седмици се наблюдава драстично увеличаване цените на стоки от първа необходимост. Това е ценови удар, както за 800 000 пенсионери, които живеят под прага на бедността, така и за работещите бедни в България, смятат от организациите. И питат защо един и същи продукт в една и съща търговска верига има по-високи цени у нас, отколкото в същата търговска верига в Германия, Австрия, например.

На този фон браншовите организации от хранително-вкусовата промишленост реагираха остро срещу предлаганите законопроекти за таван на цените и надценките, които бяха внесени в парламента миналата седмица.

Паралелно с обявения протест, слухове в социалните мрежи твърдят, че хипермаркетите готвят ответен удар, като свалят цените на някои от продуктите си наполовина, дори и до 60%.