Безвъзмездна помощ: Държавният департамент на САЩ с проект срещу дезинформацията у нас

Това е най-голямата програма по медийна грамотност, подкрепена някога от американското правителство

Общество
09:12 - 31 Октомври 2023
3246
Безвъзмездна помощ: Държавният департамент на САЩ с проект срещу дезинформацията у нас

Държавният департамент на САЩ дарява 900 000 долара безвъзмездна помощ, за да подпомогне българското общество да придобие умения за разграничаване на невярна информация и дезинформация. Проектът бе представен вчера следобед в София. Събитието съвпадна с визитата на заместник-секретаря по публична дипломация и обществени въпроси в американския Държавен департамент Елизабет Алън.

Това е най-голямата програма по медийна грамотност, подкрепена някога от американското правителство, подчерта Елизабет Алън.

"Информационното пространство е поле на оспорвана битка на конкуренцията, в което свободния поток на вярна информация е от значение за всяко едно обществено предизвикателство или проблем, които се опитваме да решим. Толкова много неща се случват, толкова бързо – изкуствен интелект, нововъзникващи технологии, повишена дезинформация, намаляващо доверие в медиите и заплахи срещу журналисти. Много е трудно да се отговори на темпото. И очевидно наличието на онези злонамерени актьори, които целенасочено злоупотребяват с информационното пространство, за да се облагодетелстват за собствена сметка".

На събитие бе и министърът на културата Кръстьо Кръстев, който подчерта важността на медийната грамотност в съвременния глобален свят на свързаност:

"В контекста на предизвикателствата, свързани с разпространението на дезинформацията и опити за влияние върху свободното мислене и волята на гражданите, темата за медийната грамотност е актуална и важна, и за Министерството на културата".

Заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева наблегна на все по-засилващата се необходимост от развиване на умението дигитална грамотност на фона на днешния глобален климат.

Проектът по медийна грамотност ще бъде реализиран в рамките на две години от Института за медийни изследвания "Пойнтър" заедно с партньорски организации от България.