Бруталният свят на Squid Game е пресъздаден в романа „Последен избор”
Книгата излиза на български преди втори сезон на сериала по Netflix
На какво си готов, за да сбъднеш най-голямата си мечта? Това е въпросът, задвижващ сюжета на романа „Последен избор”, който е по родните книжарници от 16 октомври с логото на „Кръг”. Насочен предимно към тийнейджърската аудитория, фенфикшънът, вдъхновен от глобалния хит Squid Game на Netflix, излиза преди дългоочаквания втори сезон на сериала на 22 ноември. Българското издание на книгата е в превод от френски на Гергана Соколова и с грабваща вниманието корица от талантливата млада художничка Виктория Видевска.
С „Последен избор“ авторът Лу Алори качва на шеметна въртележка, която връща в детството само за да напомни, че сбогуването с него винаги е окончателно. Едновременно завладяваща и смразяваща, това е история за брутална игра на оцеляване, но и социален коментар за неравенството, предразсъдъците и маските, зад които повечето хора се крият в отчаяното си желание да се впишат. Напрегнатият и изпълнен с обрати сюжет драматично сблъсква жестокостта и благородството, предателството и приятелството, обезвереността и надеждата.
В центъра на действието е Уил – беден студент, чието бъдеще е напът да се сгромоляса, преди още да е започнало. Но по време на купон момчето получава визитка от непознат, който го уверява, че с едно телефонно обаждане всичките му проблеми ще останат в миналото и животът му най-после ще се подреди.
На ръба на отчаянието, Уил решава да се впусне в неизвестното, без да подозира, че игрите, в които приема да участва, са смъртоносни. Колко от над петстотинте играчи ще оцелеят? Може ли човечността да устои даже и насред най-страшния кошмар? И какъв в крайна сметка е смисълът на живота? Отговорите на тези въпроси се крият между страниците на вълнуващия и напрегнат роман „Последен избор“.
Пуснат в Netflix през септември 2021-ва, южнокорейският сериал за оцеляването във всичките му форми беше посрещнат възторжено от критиците и публиката по цял свят и се превърна в глобален феномен. Дълго време беше най-гледаната тв поредица в стрийминг платформата в близо 100 страни и към момента продължава да оглавява класацията на най-успешните ù неанглоезични продукции. Вторият сезон излиза на 22 ноември 2023-та.