ЕК глоби „Найк” с 12,5 млн. евро
Компанията блокирала продажбите на продукти с логата на популярни отбори
Компанията за спортни стоки „Найк” е глобена с 12,5 млн. евро от Европейската комисия за блокиране на продажбите на продукти с логата на популярни футболни отбори, съобщи BBC.
Става дума за мърчандайз артикули като чаши, чаршафи, играчки, канцеларски материали с емблемите на тимове като „Манчестър Юнайтед”, „Барселона”, „Ювентус”, „Рома” и други.
Според ЕК „Найк” е попречила да фирми, които произвеждат такива продукти, да ги продават трансгранично, за да може да пласира собствените си стоки. „Футболните фенове обичат брандирани продукти на любимите си отбори. „Найк” е спирала много фирми да продават продуктите в различни страни, като това е довело до ограничаване на избора и по-високи цени за потребители", каза еврокомисарят по конкуренцията Маргрет Вестагер. Незаконните практики на „Найк”са съществували между 2004 и 2017 г. Те включват клаузи в договори, забраняващи продажби извън територията на лицензополучателите и заплахи за прекратяване на споразумения, ако те игнорират договорените клаузи.
Глобата за компанията е била намалена с 40%, тъй като тя е съдействала на органите на ЕС.