Експерт: При катастрофата с Местан имаше преправяне на пътна маркировка
Имаме няколко случая на манипулирана пътна инфраструктура след настъпил пътен инцидент. Това значи начертаване на стоп-линии, изсичане на храсти, промяна в зоната на пътния инцидент. На няколко катастрофи сме го наблюдавали, дори имаше премаркирана пешеходна пътека в Крън. В случая с Лютви Местан имаше начертана стоп-линия през нощта. Това изменя изключително много обстоятелствата.
Това съобщи за "Твоят ден" експертът по пътна безопасност Диана Русинова.
"Забелязва се съществен ръст на пътните инциденти на младите водачи, които са взели своите книжки допреди 2 години. Също има повишение на инцидентите с товарни автомобили", посочи тя.
По думите ѝ е важно да се спазват изискванията за почивка към водачите на товарни превози. "Заниженият контрол води до грешки във водачите. Ролята на държавата трябва да е водещата. Категории като B1 и C1 не фигурират в таблицата, където е упоменато коя категория с колко трябва да се движи. Създали са се условия на колективна безотговорност, а стопаните на пътя не понасят никаква отговорност", обяви експертът.
Според нея първите месеци на годината обикновен бележат спад на ПТП-тата. "Учудена съм, че тази година има ръст. Летните месеци ще е голямото предизвикателство, когато по традиция има по-голям поток на движение и повече инциденти. При Кресна имаме 0 катастрофи и 0 ранени след като препоръчахме обезопасяване на участъка", отбеляза Русинова.