Младен Маринов: Нощният труд се полага и така ще е в бъдеще

Капацитетът на граничните пунктове не отговаря на потребностите, коментира вътрешният министър

У нас
09:02 - 05 Юли 2019
2346
Младен Маринов: Нощният труд се полага и така ще е в бъдеще

Смисълът на нашата работа е процесът да е непрекъсваем, така че ние не можем да работим само през деня. Нощен труд се полага и ще се полага! Надявам се да се обсъди проблемът, да се намери финансиране, така че да отговори на реалните потребности! Това каза за БНР вътрешният министър Младен Маринов.

Той обясни, че ще направи всичко възможно проблемът със заплащането на нощния труд на полицаите,заради който те обявиха, че излизат на протест, да бъде разрешен. Маринов подчерта, че това е възможно в рамките на следващия бюджет.

"Подкрепям колегите в техните искания, но всичко е въпрос на финансови възможности. Така че мисля за следващия бюджет и, във връзка с обещаното увеличение на заплатите, ние да направим възможност това увеличение да бъде разпределено включително и да се покрият разходите за нощен труд."

В рамките на 2 – 2,5 години няколко пъти е имало увеличение на заплатите, изтъкна Маринов, но подчерта: "Разглеждам нощния труд като по-специфична дейност и правя всичко възможно да постигнем съгласие по отношение на размера и, естествено, това да се даде в перспектива вбъдеще".

За задръстванията по ГКПП-тата с Гърция министърът коментира: „Създадохме организация до известна степен да облекчим контрола по отношение на граждани на европейски страни. Беше изведен и проблемът, когато пътуват малолетни и непълнолетни деца и не се придружават от двамата родители; предприели сме съответните мерки, надявам се сега да е по-облекчено, но самият капацитет на граничните пунктове не отговаря на потребностите на хората. За съжаление обаче, това не е решение само на България. Знаете случая с румънската граница в Русе - от наша страна, ние направихме инфраструктурата, но румънската страна още не е направила. Нашите действия решават проблема на Румъния, а ние чакаме Румъния да направи тяхната инфраструктура, за да реши нашия проблем с опашките. В случая на Гърция, знаете, че там контролът се извършва на една линия, което увеличава с 50% пропускливостта. Разбрали сме се с гръцките колеги те да повишат тяхната пропускливост, така че да използваме максимума. Определил съм и са изготвени допълнителни мобилни устройства, които да проверяват автобусите. Това също ще доведе до по-облекчено преминаване, но като цяло и стратегически трябва да се мисли. Евентуално, когато България влезе в Шенген, поне вътрешните граници, шенгенските, този проблем може би ще отпадне“.