Солидна подкрепят за по-ниската скорост в града и на магистрала
Половината от глобите, наложени за нарушения на пътя, не са събрани
Всички ведомства, които отговарят за безопасността на пътя, подкрепят намаляването на максималната скорост в града и по магистралите. Това стана ясно на заседание на парламентарната транспортна комисия.
От министерствата на вътрешните работи, на образованието и на транспорта и от Агенция “Пътна инфраструктура” са “за” в градовете да има зони с разрешена скорост до 30 км в час, а по магистралите тя да се свали от 140 на 130 км. Такова предложение промяна в Закона за движение по пътищата вече е направено от МВР.
Главният секретар на министерството Петър Тодоров посочи, че един от големите проблеми в България е с плащането на глоби. Процедурата била много тромава - първо се пишат актове, после наказателните постановления се връчват лично на нарушителя. Често обаче той се оказвал със сменен адрес и това водело до дълго протакане.
Създава се чувство за безнаказаност, а над 50% от нарушителите не си получават глобите, посочи Тодоров.
Решението според него било всеки, който има книжка, да се задължава да предоставя телефон и имейл за връзка, чрез които глобата да му се връчва директно.
“Когато не си плати доброволно санкцията, да му се забрани да има достъп до административни услуги, както и да не може да минава на годишен технически преглед”, предлага още Тодоров.
Пред депутатите той изложи всички мерки, които досега е взело неговото ведомство, като само от началото на годината имало издадени над 960 хил. акта и фишове.
От Държавна агенция “ Безопасност на движението по пътищата” предложиха дигитализация и на двустранните протоколи, които се попълват при катастрофа, когато няма пострадали. От ведомството подкрепят и електронното обучение и изпит за книжка, както и използване на камерите в общините за установяване на нарушения.
На дискусията в парламента бе посочено още, че трябва да се изгради връзка между структурите, които издават медицински свидетелства на шофьорите и пътната полиция. Така нямало да се допуска да шофират хора с влошено здраве.