Влаковата трагедия в Гърция стигна до масов бунт
Бивш началник гара изплака: Аз нямах нито ден отпуск в продължение на 40 години
Дали биха разрешили на авиодиспечер да работи в продължение на 40 години и да навигира самолетите без нито един ден отпуска? Такъв въпрос задава в скръбта и яда си 61-годишният, вече пенсиониран началник-гара в Гърция Георгиос Апостолерис ден след ужасяващата влакова трагедия, отнела живота на 57 души.
Апостолерис твърди, че за 4-те десетилетия, в които е бил на работния си пост - от 1982 г. до септември 2022 г., не е взимал никаква почивка. Отивал е на гарата всяка нощ в 03,00 часа и се е тръгвал в 14,30 на следващия ден.
Ветеранът научава за трагедията край Лариса от свои колеги, които му звънят. Всъщност Апостолерис с пенсионирането си затваря гарата във Волос след цели 138 години, а част от персонала е преместен в Лариса, в опит да се запуши недостигът там.
"Началник-гарата е човек като всеки. Може да допусне грешка, както всекиго. Но някои са необратими... Искам да знаете обаче, че работата на началник-гарата не опира просто до това да изпрати сигнал и да си тръгне. Той носи огромна отговорност", казва той пред "Катимерини". Апостолерис признава, че самият той е допускал грешки по време на кариерата си.
И обвинява системата за случилото се с влака от Солун за Атина. "Не може да оставиш цели влакове на преценката на един човек. Това е все едно да си завързан за електрическия стол - не знаеш дали след дежурство ще се прибереш у дома, или обвинението ще се изпрати в затвора", добавя той. Ветеранът напомня още, че в държави като Германия и Швейцария функционират автоматизирани системи, чрез които подобни инциденти могат да се избегнат.
"Виждате там как влакове се разминават непрекъснато, а тук, в Гърция се движат общо 5 трена между двата основни града за 24 часа...".
А Гърция е обхваната от масово недоволство, протести и социални бунтове. "Как е възможно да сме способни да следим доставката на сандвича. Но не и по коя линия ще мине влакът", възмущават се почернените ни съседи.