Коронавирусът нанесе исторически удар върху продажбите на дребно в САЩ

Най-големи щети търпят магазините за дрехи и ресторантите

Новини
16:56 - 15 Април 2020
2512
Коронавирусът нанесе исторически удар върху продажбите на дребно в САЩ

През март 2020 година общите продажби на дребно в САЩ претърпяха рекорден месечен спад, тъй като задължителното затваряне на бизнеса в опит да се овладее разпространението на коронавирусна пандемия ограничи рязко търсенето на редица стоки, при което потребителските разходи отчетоха на най-лошият си спад от десетилетия насам, предаде БНР.

Според данни на Министерството на търговията продажбите на дребно през март се сринаха с 8,7% след понижение с 0,4% през февруари, което е най-драматичният спад откакто американските власти започнаха да провеждат това проучване през 1992 г. Средните прогнози на финансовите пазари бяха за свиване на търговията на дребно с 8 на сто.

Шоковият спад през март беше повече от два пъти по-голям, отколкото най-солидното едномесечно понижение при продажбите на дребно по време на Голямата рецесия през 2007 - 2009 г.

Много силен срив от 27% беше отчетен от страна на автомобилните дилъри, докато продажбите в бензиностанциите се свиха със 17%.

Доста малко хора закупиха автомобили през миналия месец, тъй като по същото време милиона американци загубиха работата си, а още милиони се притесняват за следващата си заплата. Американците също така караха доста по-малко своите автомобили, тъй като спирането на икономиката се разпространи в цялата страна, изостряйки допълнително стръмният спад на цените на бензина, след като петролът поевтинява с близо две трети само за няколко месеца.

Изключвайки автомобилите и бензиностанциите, продажбите на дребно се понижиха през март с 3,1%. Сериозно обаче пострадаха и продажбите в магазините за дрехи (срив с 50%), в ресторантите (спад с 26,5%) и в универсалните магазини (с 20%).

В същото време някои магазини като бакалиите и онлайн търговците станаха свидетели на силен ръст при продажбите, тъй като много хора се втурнаха да се запасят с основни стоки като тестени изделия, конфитюр, брашно и тоалетна хартия, или пък правиха поръчки онлайн, за да не излизат навън. С оглед на това продажбите на хранителни стоки скочиха с 27%, докато постъпленията от продажбите през онлайн магазините нараснаха с 3,1%.